Delvis OT: BankNorwegian er åpen

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Delvis OT: BankNorwegian er åpen

Så banken gir bedre service enn flyselskapet... Håper de fortsetter...starter de NorwegianCoffee for å ta en del av det stadig økende kaffemarkedet så kunne NorwegianCoffee gi kaffe til passasjerene... Fremtiden ser lys ut...

Ja, kanskje er easyJet og Stelios det store forbildet. I så fall kan vi nå sette to kryss på listen:

norwegianJet - opprettet
norwegianInternetCafé
norwegianCar
norwegianValue
norwegianCinema
norwegianMoney - opprettet
norwegianBus
norwegianHotel
norwegianJobs
norwegianPizza
norwegianMusic
norwegianCruise
norwegianMobile
norwegianWatch
norwegianVan
norwegianOffice
norwegian4men

... Men norwegianCoffee er et bra forslag, kanskje norwegianMobile også kan være noe? Eventuelt en buss til og fra Rygge - norwegianBus.

Ja, kanskje er easyJet og Stelios det store forbildet. I så fall kan vi nå sette to kryss på listen:

norwegianJet - opprettet
norwegianInternetCafé
norwegianCar
norwegianValue
norwegianCinema
norwegianMoney - opprettet
norwegianBus
norwegianHotel
norwegianJobs
norwegianPizza
norwegianMusic
norwegianCruise
norwegianMobile
norwegianWatch
norwegianVan
norwegianOffice
norwegian4men

... Men norwegianCoffee er et bra forslag, kanskje norwegianMobile også kan være noe? Eventuelt en buss til og fra Rygge - norwegianBus.

Dette minnet mye om en gnier i Donald Duck & Co. Der alt heter McDuck et eller annet.

Det får man om man kjøper de rette billettene :)

Ja dersom man f.eks. reiser Hamar-Lysaker eller tilsvarende
strekning, er Kr: 75.- ekstra for å reise i "Komfort klasse"
verdt pengene etter min mening som inkl. gratis drikke og aviser.
Enda gunstigere er det å velge dette f.eks. på reiser som
Oslo-Gøteborg osv. - der Komfort klasse virkelig ER komfort
på Signatur-togene.

Ja dersom man f.eks. reiser Hamar-Lysaker eller tilsvarende
strekning, er Kr: 75.- ekstra for å reise i "Komfort klasse"
verdt pengene etter min mening som inkl. gratis drikke og aviser.
Enda gunstigere er det å velge dette f.eks. på reiser som
Oslo-Gøteborg osv. - der Komfort klasse virkelig ER komfort
på Signatur-togene.

Jeg har også opplevd (typisk på Oslo-Halden/Gøteborg på morgenen) at en så stor andel av passasjerene kjøper komfort at det er smekk fullt. Resten av toget er nesten tomt.

Det varte ikke lenge. Kl 10:00 i dag gikk Terra ut gjennom en pressekonferanse hvor de begjerer seg selv konkurs.
Kredittilsynet har trukket konsesjonen tilbake.....

Hva skjer nå? Er større beløp bank beløp plassert hos Terra og i såfall hvordan stiller Norwegian og ikke minst Norwegians kunder seg til at disse verdiene om mulig forsvinner?

Det er Terra Securities som er konk. Deter vel ikke megler virksomheten som har ansvaret for kortene i Terra.

Som nevnt, så er det kun Terra sitt megler og finansielle rådgivningselskap som er konkurs. Bankdelen deler kun navn og eiere, men er ett eget selskap

(OT: Nå er det nok noen kommuner som angrer på at de ikke så nei til tilbudet de fikk mandag....og kanskje noen politikere har lært at de ikke bør drive med ting de ikke har peiling på, som f.eks investeringer)

Last edited:

Men et selskap som heter Terra mangler nok troverdighet i markedet...

Og der tikket det inn en SMS om at jeg nylig eller snart får en postforsendelse fra Bank Norwegian. Storartet. Da er det bare å begynne å samle Cash Points eller hva det var for noe...

Spørsmål til dere som har bestillt Norwegian kortet: Har noen av dere mottatt den elektroniske kodebrikken for å komme inn på brukskontoen??

På Norwegian sine sider står det følgende:

Jeg har bestilt/mottatt Norwegian-kortet. Hvordan tar jeg i bruk den tilknyttede brukskontoen?

Da du bestilte Norwegian-kortet ble det samtidig opprettet en brukskonto i Bank Norwegian. Denne kontoen er allerede kåret til Norges beste!
Når du har legitmert deg på posten i forbindelse med uthenting av Norwegian-kortet sender vi deg bankid-brikke for pålogging i nettbank. I nettbanken vil du finne kontonummeret til brukskontoen

Slik jeg tolker det skal brikken komme i posten etter at du har hentet ut kortet. Det er lenge siden jeg fikk kortet, men har ikke sett snurten til brikken. Har den forsvunnet i posten, eller er den ikke utsendt enda? Noen andre som har mottatt den?

Jeg har fått brikken, jeg har fått ID koden, men jeg har IKKE fått kortet.

tjaa, det er en stund siden. Skal jeg gjette så kan jeg godt si 1 mnd.

Okay.. Får vel ta en telefon til en av Kjos sine disipler i mårra å høre hva de har å fortelle.. ^_^

Spørsmål til dere som har bestillt Norwegian kortet: Har noen av dere mottatt den elektroniske kodebrikken for å komme inn på brukskontoen??

På Norwegian sine sider står det følgende:

Jeg har bestilt/mottatt Norwegian-kortet. Hvordan tar jeg i bruk den tilknyttede brukskontoen?

Da du bestilte Norwegian-kortet ble det samtidig opprettet en brukskonto i Bank Norwegian. Denne kontoen er allerede kåret til Norges beste!
Når du har legitmert deg på posten i forbindelse med uthenting av Norwegian-kortet sender vi deg bankid-brikke for pålogging i nettbank. I nettbanken vil du finne kontonummeret til brukskontoen

Slik jeg tolker det skal brikken komme i posten etter at du har hentet ut kortet. Det er lenge siden jeg fikk kortet, men har ikke sett snurten til brikken. Har den forsvunnet i posten, eller er den ikke utsendt enda? Noen andre som har mottatt den?

Åssen fungerer dette her da? Må en flytte hele dritten over til BankNorwegian eller? Kontoer, lån etc ...?

For en må vel ha bruks/lønnskotoen tilknyttet kortet om en skal tjene poeng her..

Åssen fungerer dette her da? Må en flytte hele dritten over til BankNorwegian eller? Kontoer, lån etc ...?

For en må vel ha bruks/lønnskotoen tilknyttet kortet om en skal tjene poeng her..

Som jeg har forstått det så trenger du ikke å flytte "hele dritten" nei. Du får oppretta en brukskonto automatisk når du bestiller kortet, å for å få brukt/følge med på cashpoint'sa så må du logge inn på denne kontoen. Om du trenger å ha penger der tviler jeg på, men om du må det kan du vel sette inn 1 krone da, bare for å ha den i drift..?

Back