Som Wendover illistrerer godt i Youtube videoen: "How airline become banks", så ser man nå dette tydeligvis hos Delta, som nå viser de prioriterer riktig kredittkort over kundestatus (frequent flyers).
Kort sagt, Delta sine lounger begynner bli for fulle, blant annet gjennom alle som har fått loungetilgang gjennom ymse kredittkort. Men de som nå må ut er det de som bare har tilgang gjennom vanlig statusopptjening, så nå mister loungetilgang nå de flyr economy
https://paxex.aero/delta-skyclub-access-changes/
Kort sagt, Delta sine lounger begynner bli for fulle, blant annet gjennom alle som har fått loungetilgang gjennom ymse kredittkort. Men de som nå må ut er det de som bare har tilgang gjennom vanlig statusopptjening, så nå mister loungetilgang nå de flyr economy
https://paxex.aero/delta-skyclub-access-changes/
The airline’s SkyClub lounges are overcrowded. Lines to get in are not uncommon. And the crowding can be very easily traced to the proliferation in premium co-brand credit card holders. The American Express relationship drives billions in annual revenue. And now the carrier will favor those cardholders over its own frequent flyer elites. First reported by The Airline Observer on Monday, Delta will no longer allow its elites flying long-haul in economy class or Comfort+ access to a lounge before their international trip. This is a cornerstone SkyTeam Elite Plus benefit.