• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta til CPH! (Nu officielt)

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Delta til CPH! (Nu officielt)'

Originally posted by PP

Synes også jeg læste at Delta på I-95 i Atlanta har en stor billboard reklame for den nye rute med følgende tekst "The Big Danish - Copenhagen Daily". Det må LN-MOW kunne bekræfte :)

Vi har ingen I-95 i Atlanta ....... ;)

Jeg har ikke sett den, men DL har en del boards rundt flyplassen. Jeg kommer imidlertid som regel inn 'bakveien' Camp Creek Parkway fra I-285 ...

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by PP

Synes også jeg læste at Delta på I-95 i Atlanta har en stor billboard reklame for den nye rute med følgende tekst "The Big Danish - Copenhagen Daily". Det må LN-MOW kunne bekræfte :)

Vi har ingen I-95 i Atlanta ....... ;)

Detalje - det viser sig at det vist nok er på I-95 i florida at denne billborad er set - men mon ikke også den så er der et eller andet sted i Atlanta?

Standby.dk skriver videre i dag at salget på Delta ruten går godt til destinationer som Orlando, Miami, San Juan og Mexico. Derudover vil man yderligere forsøge at øge salget gennem den nuværende markedskampagne der vil blive yderligere intensiveret i de kommende dage.

Positivt at Delta gør en relativ stor indsats for at sikre at denne rute bliver en succes. Den helt store udfordring kommer dog nok først for dem når de til vinter skal fylde en 767 dagligt til ATL.

Fra standby.dk:

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=18667&cHash=526d5d6c81

Kan ikke forstå hvordan denne skal greie seg særlig til vinteren, men ville tro at det gikk tregt allerede til sommeren. Har man fått noen strategi på å få pax fra andre danske byer, Gøteborg eller Oslo? SAS er vel ikke hjelpsomme her (forståelig nok).

Hvordan går det forresten med US Airways sin rute til ARN fra Philadelphia. Er denne kommet igang? Og hvordan ser belegget ut i så fall?

Originally posted by PP

Detalje - det viser sig at det vist nok er på I-95 i florida at denne billborad er set - men mon ikke også den så er der et eller andet sted i Atlanta?

Har ikke sett den, men som sagt, kommer jeg mest inn bakveien. Det danske flagget er imidlertid observert foran terminalen.

PP Ja det er mye skriveri fra Delta om dagen og jeg vet ikke hvor vi står enda, men her er et utdrag fra en artikkel i New York.

[Most nonstops from New York to Europe? It ain’t Delta

CO launched a new advertisement in New York City to set the record straight on a recent claim by Delta Air Lines (DL) regarding its trans-Atlantic service. The DL ads claim “Most flights to Europe,” but near-microscopic type at the bottom of each ad discloses that service is from the U.S. – not necessarily from New York – and it may be operated by Air France or another alliance partner.

By contrast, CO’s ad reads, “Only one airline flies nonstop to the most cities in Europe from the New York Area. And it ain’t Delta.” There is no ambiguity and there are no hard-to-read disclaimers in CO’s message.

This summer, DL will fly to 18 destinations in Europe, while CO will serve 26 European cities from the New York area...

Dag

Originally posted by litt-amatør

Kan ikke forstå hvordan denne skal greie seg særlig til vinteren, men ville tro at det gikk tregt allerede til sommeren. Har man fått noen strategi på å få pax fra andre danske byer, Gøteborg eller Oslo? SAS er vel ikke hjelpsomme her (forståelig nok).

Uden at vide det, vil jeg helt sikkert tro at Delta har sikret sig en eller anden form for interline aftale med SAS til/fra CPH.

Derudover skal man ikke fornægte at der en klart stigende rejseaktivitet fra DK til USA (for så vidt fra hele Skandinavien) hvilker naturligvis giver muligheder for nye aktører. Hertil kommer at København er den største cruise destination i Nordeuropa og at der denne sommer vil være ca. 300 anløb, hvor mere end 100 af disse anløb vil være turnarounds hvor der skiftes passagere.

Det er ingen hemmelighed at den typiske cruisepassager er en midalderende amerikaner med øknomien i orden - der har længe i bestræbelserne på at udvikle København som cruise destination været ærgelse over, at CPH ikke blev betjent direkte af amerikanske selskaber, da mange amerikanere nu engang helst vil flyve med et amerikansk selskab på vej til deres cruise destination. Der er derfor ingen tvivl om at både Delta og Continental går efter denne trafik og at der er et betydeligt potentiale i denne trafik.

Men når vi kommer hen til vinteren er der er betydelig lavere rejseaktivitet inden for leisure trafik og cruisesæsonen slutter engang i september. Det er i dette lys jeg mener at vinteren bliver der hvor de to nye amerikanske selskaber på CPH skal stå deres prøve - US Airways på ARN har jo taget konsekvensen af den lavere rejseaktivitet i vintermånederne og flyver kun frem til starten af oktober.

Originally posted by Dag Johnsen

PP Ja det er mye skriveri fra Delta om dagen og jeg vet ikke hvor vi står enda, men her er et utdrag fra en artikkel i New York.

[Most nonstops from New York to Europe? It ain’t Delta

CO launched a new advertisement in New York City to set the record straight on a recent claim by Delta Air Lines (DL) regarding its trans-Atlantic service. The DL ads claim “Most flights to Europe,” but near-microscopic type at the bottom of each ad discloses that service is from the U.S. – not necessarily from New York – and it may be operated by Air France or another alliance partner.

By contrast, CO’s ad reads, “Only one airline flies nonstop to the most cities in Europe from the New York Area. And it ain’t Delta.” There is no ambiguity and there are no hard-to-read disclaimers in CO’s message.

This summer, DL will fly to 18 destinations in Europe, while CO will serve 26 European cities from the New York area...

Dag

Dag - Så må i også se at komme på banen på denne side af dammen... :spin:

Originally posted by Dag Viking

Jeg har flydd Delta. Jeg gjør det gjerne igjen, så lenge det er T7. 767 som jeg antar kommer til CPH frister derimot ikke i det hele tatt.

Det er uansett mer enn vi får til Oslo.

Uansett alt som kan gi mer konkuranse og billige billetter til USA setter jeg stor pris på!

Hvordan skal Delta og Continental organisere bakketjenestene sine i CPH ? Noen som vet ?

Både Continental og Delta har indgået handling-aftale på CPH med Novia.

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by TheDane
Selvom det helt sikkert bliver en B767-300ER som skal bruges på denne rute og selvom en B777 sikkert ikke bliver aktuelt. Så kunne man jo evt. lidt senere hvis ruten bliver en succes håbe på en B767-400ER. Dem har Delta vel nogle stykker af?

Delta har en del -400, men de er i domestic config, dvs med 1.kl seter med en pitch på ca 40". Flyene blir brukt til kortere turer, ingen går over atlanteren

Alle B767-400 blir omkonfigurert og satt i trafikk på longhaul. B757'ere fra det nedlagte Song tar over 764 sine ruter domestic. Kilde Airliners World. Så hvem vet, muligens dukker B764 opp i CPH:D

Nja, det er ikke fullt saa unyansert .. Det blir foretatt en viss justering innenriks, men at 752 'tar over' 764-ruter er en fordreining av sannheten. Det gjoeres justeringer i flere markeder og det er i foeste rekke Florida og Hawaii hvor 764 blir erstattet av 763 ...

764 vil heller ikke bli konfigurert for internasjonal trafikk foer til hoesten/vinteren og de maskinene som brukes i sommer vil vaere uten Business. 'First Class' setene vil i foerste rekke bli tildelt DL's beste kortholdere.

Flott, takk for oppdatering:up: Egentlig rart at ikke B767-400 solgte bedre enn den gjorde.
Noen forklaring?

For sent ute........ Vi har jo 777-200ER .... Samme som 1011 versus DC 10. På en annen side, elsker 767 framfor A330/340:hi2

Back