Delta med ordre på 100 737-900ER

Someone

Moderator
Medlem
Delta med ordre på 100 737-900ER

Blommberg melder i dag om at Delta er nær en ordre på 100 737-900ER. Så blir spennende å se hva som skjer her, men er større ordre fra Delta har vel ligger lenge i kortene

En 737-900ER vel vel kunne brukes som erstatning på svært mange/de fleste av Delta sine innenlands 757 ruter

http://www.bloomberg.com/news/2011-...eing-737s-in-rebuff-to-airbus.html?cmpid=yhoo
Delta Air Lines Inc. (DAL) plans to order 100 Boeing Co. (BA) 737 single-aisle jets, a deal with a list value of about $8.58 billion, in a rebuff to Airbus SAS, two people familiar with the matter said.
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Artig om dette stemmer. Delta snakket tidligere om en ordre på 200 fly, så spørsmålet her er om de gjør det samme som American og deler ordren. Flott for Boeing hvis det stemmer at det er -900ER, i og med at det ikke har vært det store rennet av ordrer for den modellen.

Dette blir spennende å følge videre:)
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Grattis till Delta & Boeing!
Spännande och se om det blir några 737-9 också.
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Etter bl.a. AA sin kjempeordre er det vanskelig å få Airbus de neste årene, de 100 til DL skal leveres før 2019. Det blir derfor ikke 737-9 av de 100, det må eventuelt komme som opsjoner i tillegg.

http://airinsight.com/2011/08/22/delta-to-announce-order-for-100-737-900s/

Delta has been examining two potential procurements, one to replace 757s, and another to replace DC-9s. This announcement is the first of the two competitions to be decided.
 
Last edited:
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Airbus måste ha Airbus A32X orderboken fulltecknad för de kommande 5-6 åren...efter de enormt stora beställningarna typen fått de tidigare åren.
Boeings "backlogg" för 737 är inte alls lika stor. Vill ett bolag ha snabba narrowbody leveranser kan Boeing erbjuda det i större utsträckning än Airbus.
Delta orden gäller just nu 737-900ER. Boeing 737-9 med CFM LEAP-X motorer kommer ersätta 737-900ER inom 5-6 år.
 
Last edited:
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Airbus måste ha Airbus A32X orderboken fulltecknad för de kommande 5-6 åren...efter de enormt stora beställningarna typen fått de tidigare åren.
Boeings "backlogg" för 737 är inte alls lika stor. Vill ett bolag ha snabba narrowbody leveranser kan Boeing erbjuda det i större utsträckning än Airbus.
Delta orden gäller just nu 737-900ER. Boeing 737-9 med CFM LEAP-X motorer kommer ersätta 737-900ER inom 5-6 år.

Du får det til å fremstå som om denne ordren gikk til Boeing fordi Airbus ikke kunne levere så raskt.
Det kan faktisk meget vel være tilfelle at Delta mente Boeing var det beste flyet for dem.
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Det faktum att Boeing förmodligen kan leverera fakbriksnya 737-900ER flera år innan Airbus kan leverera fabriksnya Airbus A321 är säkert en faktor som spelade stor roll in i valet. Delta har många gamla 757-200 som behöver ersättas de kommande 5-6 åren.
Pris spelade också en stor roll såklart. Boeing behöver förmodligen denna order på 100 kärror mer än Airbus just nu... De var kanske mer villiga att ge Delta en "killer deal"

Sammanfattningsvis kunde Boeing högst troligt erbjuda Delta ett lägre pris och betydligt snabbare leveranser än Airbus kunde och därför vann Boeing.
Dessa 100 737-900ER kommer minska Deltas bränslekostnader avsevärt...när 757-200 ersätts med 739ER.
 
Last edited:
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

@ L-1011


Du skriver her inne som du kjenner kontrakten som Boeing og Delta kansje kommer a skrive under. Sa lenge er alt spekulasjon, og derfor undrer eg meg, hvor du tar dit viten fra.

Jeg oppfatter dette du skriver som pur spekulasjon. Du kjenner hverken pris eller leveranse-kondisjoner som Boeing og Airbus har tilbyd. Du kjenner ikke de operative krav som Delta har og de beregninger som de tok.

Jeg vil tvert imot til dine pastander si at dersom DL ville ha A321, sa ville ha Airbus klart a finne mere enn 120 leveranse-slots som er för 2019! Det virker som du har veldig lite peiling om det du skriver, du bare spekulerer.
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Det virker som du har veldig lite peiling om det du skriver, du bare spekulerer.
Det är det som han är bäst på, 90% är spekulation :p
OBS, ta det inte som ett påhopp :(

Back to topic:

Men den intrassantaste frågan är om DL gör en CO, dvs pluggar nödutgången bakom vingen, då blir maxet 189. Och NEJ, jag menar inte standard -900 utan CO's ER har pluggat bakom.
http://www.airliners.net/photo/Continental-Airlines/Boeing-737-924-ER/1319693/L/

Om det är low-density som i fallet med deras 738or borde ju inte utgången behövas.
 
Last edited:
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Men den intrassantaste frågan är om DL gör en CO, dvs pluggar nödutgången bakom vingen, då blir maxet 189. Och NEJ, jag menar inte standard -900 utan CO's ER har pluggat bakom.
http://www.airliners.net/photo/Continental-Airlines/Boeing-737-924-ER/1319693/L/

Om det är low-density som i fallet med deras 738or borde ju inte utgången behövas.

Jeg er ikke umulig. De har samme konfig i 738 som Alaska, som antyder at de vil ha 172 seter paa sine 739. Vi faar se om de vil stable dem inn trangere ...
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

@ L-1011


Du skriver her inne som du kjenner kontrakten som Boeing og Delta kansje kommer a skrive under. Sa lenge er alt spekulasjon, og derfor undrer eg meg, hvor du tar dit viten fra.

Jeg oppfatter dette du skriver som pur spekulasjon. Du kjenner hverken pris eller leveranse-kondisjoner som Boeing og Airbus har tilbyd. Du kjenner ikke de operative krav som Delta har og de beregninger som de tok.

Jeg vil tvert imot til dine pastander si at dersom DL ville ha A321, sa ville ha Airbus klart a finne mere enn 120 leveranse-slots som er för 2019! Det virker som du har veldig lite peiling om det du skriver, du bare spekulerer.


Fullstendig enig!

Hadde Delta ønsket å bestille A321 nå ville dette vært en så viktig ordre for Airbus at de garantert hadde 'funnet plass' for selskapet.
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

De var kanske mer villiga att ge Delta en "killer deal"

Sammanfattningsvis kunde Boeing högst troligt erbjuda Delta ett lägre pris och betydligt snabbare leveranser än Airbus kunde och därför vann Boeing.
Dessa 100 737-900ER kommer minska Deltas bränslekostnader avsevärt...när 757-200 ersätts med 739ER.

Airbus, Boeing og Delta er alle seriøse og store bedrifter. Business er business, Boeing og Airbus tilbyr en handel som er til deres fordel, mens Delta regner på innkjøps og driftskostnader, leveringstid, hvordan produktet passer inn i deres flåte osv. Mange faktorer spiller inn, men dette klarer Delta å sette opp i et Excelark.

Å tro at Boeing kun "vant" denne eventuelle ordren for de er de eneste som kan tilby fly de neste årene, blir et temmelig forenklet syn på saken.

Det er ikke nevnt noe om finansiering i ryktene, og finansiering spiller nok langt fra så stor rolle som i AA sin ordre tidligere i sommer.
 
Re: Rykte: Delta med ordre på 100 737-900ER

Det faktum att Boeing förmodligen kan leverera fakbriksnya 737-900ER flera år innan Airbus kan leverera fabriksnya Airbus A321 är säkert en faktor som spelade stor roll in i valet. Delta har många gamla 757-200 som behöver ersättas de kommande 5-6 åren.
Pris spelade också en stor roll såklart. Boeing behöver förmodligen denna order på 100 kärror mer än Airbus just nu... De var kanske mer villiga att ge Delta en "killer deal"

Sammanfattningsvis kunde Boeing högst troligt erbjuda Delta ett lägre pris och betydligt snabbare leveranser än Airbus kunde och därför vann Boeing.
Dessa 100 737-900ER kommer minska Deltas bränslekostnader avsevärt...när 757-200 ersätts med 739ER.

And the hits just keeps on rocking. Jepp, Airbus trenger ikke en ordre fra verdens stoerste flyselskap og Boeing har ingen venteliste paa 737..:rolleyes: og dumper prisene paa 737 (det gjoer ikke Airbus paa naavaerende 320 foer 320 Mark 100000000 blir tilgjengelig, nesh)
 
Last edited:
Re: Delta med ordre på 100 737-900ER

Da er det ikke lenger et rykte, men en bekreftet ordre i følge en pressemelding fra Boeing

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1899
SEATTLE, Aug. 25, 2011 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) and Delta Air Lines today announced an order for 100 Next-Generation 737-900ER (extended range) airplanes. The order, with a list-price value of more than $8.5 billion, is part of Delta's fleet renewal effort to replace its less efficient domestic airplanes.

Første maskin leveres i andre halvår 2013, og siste i 2018

Og Delta ser for seg at flyene skal brukes til å [delvis] erstatte 757, 767 og A320 i deres rutenett

http://news.delta.com/index.php?s=43&item=1428
As a result of maintenance efficiencies and a 15 to 20 percent improvement in fuel consumption per seat, the Boeing 737-900ER will have lower unit costs than the older technology Boeing 757 and 767 and Airbus A320 aircraft that it will replace
 
Last edited:
Re: Delta med ordre på 100 737-900ER

Deltas ganska stora och bränsletörstiga MD-80 flotta ska tydligen inte ersättas ännu...
 
Re: Delta med ordre på 100 737-900ER

Deltas ganska stora och bränsletörstiga MD-80 flotta ska tydligen inte ersättas ännu...

Jo, men Delta har ikke bestemt seg med hva ennå, og vil se tingene an. Det er lett å sitte hjemme foran dataen og "bestille" fly, ute i den virkelige verden fungerer det annerledes
 
Re: Delta med ordre på 100 737-900ER

Delta har tagit leverans av uppemot 120 MD-80...världens näst största MD-80 operatör är de.

Om nu MD-80 blir kvar i DL flottan i 5-7 år till...då har Delta lång tid på sig att i lugn och ro fundera på om Bombardier C-Series, Boeing 737NG-RE eller Airbus A32XNEO blir den bäst lämpade ersättaren. Det ska bli spännande att se vad de kommer fram till.
 
Re: Delta med ordre på 100 737-900ER

Delta har tagit leverans av uppemot 120 MD-80...världens näst största MD-80 operatör är de.

Om nu MD-80 blir kvar i DL flottan i 5-7 år till...då har Delta lång tid på sig att i lugn och ro fundera på om Bombardier C-Series, Boeing 737NG-RE eller Airbus A32XNEO blir den bäst lämpade ersättaren. Det ska bli spännande att se vad de kommer fram till.

Jeg ser at du i alle dine poster snakker utelukkende om fuelbruken av fly. Naa er det ikke bare den faktoren som gjelder, selv om fuelkost er en stor utgiftspost for ett selskap.

Som du sikkert har faatt med deg, er Northwest sine A320 ikke saerlig gamle, men de har forlengst begynt aa pensjonere dem paa grunn av vanvittig kostbar maintenance som maa taes paa disse flyene, saa de blir delefly istedet.

DC9 og MD80 derimot, er gjeldsfrie og har ikke disse store oekonomiske loeftene som maa taes paa Airbuser som bare er under 20 aar.
 
Re: Delta med ordre på 100 737-900ER

Tommy, gir det opp! Forumtroll har slatt til igjen.

Fuel-forbruk star for litt over 20% av DL sine totale kostnader.

De A320 som de har fra NW begynner a komme naer sine designlife grenser nar det gjelder cycles. DL kan forsatt holde dem i lufta, men som du skriver, dyrt blir dette og residual values er alrede lav pa A320 og ingenting tyder at det blir bedre, tvert imot...

Den kanskje viktigste setning i DL sitt press-release er denne:
“With significant savings from increased fuel efficiency and lower maintenance costs, these aircraft will be cash flow positive and earnings accretive from the first year of operation,” Richard said.
 
Back
Top