• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta med nya uniformer

WOW! Tenker de ansatte hos partneren AF er grnne (les røde) av misunnelse!!!

Smart drag i kristider?

Mange selskaper har gjort det med godt resultat i trange tider. Det skifter fokus over paa noe mer positivt og gir de ansatte en foelelse av en forbedring. Uniformen alene utretter nok ikke mirakler, men kan sammen med andre tiltak virkelig gjoere mirakler for spititen innad i selskapet.

Tipper på at vi neppe vil se alle versjonene IRL.

http://www.dexigner.com/forum/index.php?showtopic=907

F eks bilde #5 fra toppen i postingen av "senay". Tviler meget sterkt på at noen noensinne vil bruke den.

Om dere spør meg: Et heller mislykket forsøk på å freshe opp tradde uniformer, som tryner fordi det blir altfor mye fokus på å skulle se spennende ut på anokrektiske modeller, istedet for å se Ok ut på de vanlige menneskene som jobber i flyene. Hvilken flyvertinne har lyst til å jobbe i noe som ser ut som en aftenkjole for beinrangler?

Jeg kan se for meg mange varierende kvinnelige kroppsfasonger som går godt sammen med den midterste uniformen: :)
post-92-1126354772_thumb.jpg

Originally posted by Trety
Jeg kan se for meg mange varierende kvinnelige kroppsfasonger som går godt sammen med den midterste uniformen: :)

Tja, ting vil vel tyte ut her og der. Og en flykabin er faktisk ikke en catwalk, selv om noen designere måtte mene det. Uniformer bør selvsagt se skikkelige og gjerne litt friske ut, men de skal først og fremst være praktiske, inngi litt autoritet og vise respekt for de som bærer den.

Originally posted by Isbamse
Uniformer bør selvsagt se skikkelige og gjerne litt friske ut, men de skal først og fremst være praktiske, inngi litt autoritet og vise respekt for de som bærer den.

Jeg har da alltid hatt stor respekt for kvinner som tør å kle seg slikt - uansett kroppsfasong! ;) Men dette ble kanskje litt på siden av det med at det var uniform det var snakk om.
Kanskje Delta skulle bli nettverksselskapenes Hooters Air? :)

Og en flykabin er faktisk ikke en catwalk,

Jasså Isbamse... Säg det till FlyNordic som verkar mena någonting annat :up:

http://www.g-kraft.com/artiklar.php?cmd=artikel&id=105&key_kategori=&key_word=&sida=

Originally posted by Trety
I alle fall hos FI! :thumbup

Originally posted by Savipix

Og en flykabin er faktisk ikke en catwalk,

Jasså Isbamse... Säg det till FlyNordic som verkar mena någonting annat :up:

http://www.g-kraft.com/artiklar.php?cmd=artikel&id=105&key_kategori=&key_word=&sida=

Tja, det er vel en forskjell på å holde en og annen dedikert moteoppvisning, og å tvinge kabinpersonalet til å være modeller på hver tur?

Med tanke på at Delta flyr til haugevis av svært varierende steder, kan jeg tenke meg at den uniformen som viser fram ganske mye hud, er tiltenkt operasjoner i Karibien/Florida. Det er jo også sannsynlig at det ikke er snakk om at disse vil blir brukt av kabinpersonalet, men checkin personale f.eks.

Men kroppene til ansatte i Delta er heldigvis ikke like anorektiske... dette kan bli spennende å se. Selv synes jeg uniformene fortsatt ser stilig ut - men jeg savner en "real" catwalk med modeller som kommer fra Delta!!!

Back