• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta-maskin ble nektet adgang til Japansk luftrom

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Det dreier seg om en Delta 777 som var på vei fra Hong Kong til Detroit.

Leser om saken på airliners.net nå. Kinesisk ATC sendte flyet mot en nordlig rute som Japanerne ikke ville godta av en eller annen grunn og ble sendt til bake til luftrommet over HKG og sirklet over der i nærmere fem timer før flyet fikk sendt inn en flightplan som japanerne godkjente.

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5079389/

The aircraft took off from HKG on time and on the climb-out, the Chinese ATC sent them on a northerly course to the north of Japan, and they weren't cleared by Japan ATC to enter their airspace at that location and they didn't allow the flight to overfly Japanese airspace and sent them back to HKG where they circled over HKG for almost 5 hrs while the flight crew refiled for a new clearance to cross over Japanese airspace, and SEA was the predetermined divert location.


Er det noe Kina - Japan konflikt inni bildet her?
 
Back
Top