• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta diskriminerer i Seattle

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Surt å lese dette. Har aldri sett på Delta som et selskap som gjør forskjell på folk. sånn rase- og kjønnsmessig sett. Kjenner hun ene - Lillian Park. Hun var ansatt i Swissport og jobbet kun med oss (ATA) da jeg var der. Kjempeflink og positiv jente. Hun sluttet i Swissport da vi la ned og fikk jobb i Delta. Inntil nå. Traff henne et par ganger etterpå, og hun ble til og med nevnt i en triprapport fra et 'julebord'.

Vi ble til slutt sluppet ombord, og etter å ha sagt hei til den meget glade, søte og forfjamsede koreanske jenta som samlet inn boardingkort (hun var tidligere agent for Swissport/ATA), fant jeg meg til rette i sete 6A.

https://www.kiro7.com/news/local/delta-employees-claim-they-were-fired-for-speaking-korean/790694141

It’s not the treatment Park expected in this country, at a company that caters to international clients.

“No, not at all. Country of freedom, and this is what I got from the company,” Park said. “This is United States. Everybody should be treated equally.”

Delta Air Lines spokesman Morgan Durrant declined KIRO 7’s request for an on-camera interview

Neida, Delta har ikke policy å sparke folk for å være Koreansk, eller noe annet.
Mye tøv som har foregått der: Det var snakk om for mange gratis oppgraderinger, kanskje til Koreanske pax?
Isåfall, hvis det var problem, en advarsel eller to.

Velkommen til USA 2018 ! Snakk uten unntak Engelsk ! Svigermor og min kone som har snakket Spansk sammen i 50 år ! Snakker nå uten unntak Engelsk utenfor husets 4 vegger, spansk er i Seattle siden vi er innenfor 100 miles fra grensen grunnlag for å bli arrestert og holdt i 4-5 timer i henhold til ICE regler !

Mistenker at det er relatert til at gjøken med klåfingrene har forbindelser. Isåfall har DL et metoo-problem.

Uansett noe de burde ha ryddet opp i uten drama.

Velkommen til USA 2018 ! Snakk uten unntak Engelsk ! Svigermor og min kone som har snakket Spansk sammen i 50 år ! Snakker nå uten unntak Engelsk utenfor husets 4 vegger, spansk er i Seattle siden vi er innenfor 100 miles fra grensen grunnlag for å bli arrestert og holdt i 4-5 timer i henhold til ICE regler !

Ærremulig ?

Ærremulig ?

Ja det er en del av den nye hverdagen - svigermor har også blitt bedt om å komme seg hjem til Mexico I en Bank (hun har en “steak” accent - men snakker perfekt Engelsk).
ICE - som er Immigrasjons Politiet - operer uten å følge normale regler om adgang til Advokat, telefon etc. Eksempel - en fransk turist i Kanada, White Rock BC, jogget langs stranden og uvitende krysset grensen inn i USA (det er ingen sperring, gjerde eller advarsler) hun ble holdt i ICE «forvaring» i 14 dager og det tok dager før hun fikk adgang til å kontakte familien i Kanada. Hun hadde ikke Pass etc. når hun jogget. Store deler av denne grensen er totalt umerket - 2 km fra White Rock / Blaine går det vei på hver side av grensen kun adskilt av en grøft som en lett kan hoppe over - ingen Trump Mur her ennå (Kanada vil ikke betale for den :p:p) Selv Republikanere stiller spørsmål om ICE sine myndigheter.

Back