Delfin i lufta nå over Drammens området

bearnick

ScanFlyer Blue
Delfin i lufta nå over Drammens området

Vær på utkikk etter L 39 delfin i dag. Fløy over Mjøndalen \ Hokksund for noen minutter siden. Dro noen svinger rett over huset mitt, med påfølgene hvine lyd, tjo ho!

Re: Delfin i lufta nå over Drammens området

Hmmm, er det Kenneth som er ut og leker seg på en fin lørdag som dette? :)

Antagelig vis. Og det så ut som de hadde det morro ja, for den fløy ikke akkurat i rett linje mellom A og B.

Bare for å pirke: L29 Delfin og L39 Albatross:)

Korrekt.
Som tilleggsinfo kan det jo nevnes at vi faktisk har begge typene representert i Norge for tiden.
Dessverre har jeg ikke sett Albatrossen på østlandet enda... Noen andre som har sett den?

-
E

Korrekt.
Som tilleggsinfo kan det jo nevnes at vi faktisk har begge typene representert i Norge for tiden.
Dessverre har jeg ikke sett Albatrossen på østlandet enda... Noen andre som har sett den?

-
E

Hvor "bor" de?

L39´en står i en hangar på Værnes. Eies av mr. Helitrans og en til. Er visstnok andeler til salgs, så løp og kjøp:)

L-20`n står på Geiteryggen, (LN-ADA), og eies av stiftelsen "Russian Warbirds of Norway" sammen med et par YAK- 52. Flys for det meste av Terje Tråholt.

F!

L39´en står i en hangar på Værnes. Eies av mr. Helitrans og en til. Er visstnok andeler til salgs, så løp og kjøp:)

Kan han ikke flytte til Bodø da og jeg vinne i Lotto :p

Hvor mye koster en andel?

Du får deg en tur for 6000,-/t!
Litt artig å se det arrangementet som skal til for å starte den opp. Først fyller man 2-3 dykkerflasker med luft som man så kobler til startmotoren og starter flyet.

Last edited:

Et lite bilde jeg tok under flystevnet på Geiteryggen i august:

DSC_0497-1.jpg

Back