Definitivt slutt for Tu-154 med Aeroflot på Osl.

Re: Definitivt slutt for Tu-154 med Aeroflot på Osl.

De valgte ikke å gjøre det på Oslo siden Aeroflot fløy med TU-154. Når de nå begynner med Airbus kan SAS vurdere det på nytt.

Tuller du? Er dette virkelig en begrunnelse fra SAS?

Kan nok se det for meg, ja. Husk at når de må gjøre slike vurderinger handler det også om omdømme i forhold til medieomtale og kundenes meninger. Tupolev låter heller dårlig i menigmanns ører og da kan du jo se for deg VG-oppslag med at SAS sender kundene sine med livsfarlige fly etc. og ikke minst krydret med oppslag om tante Gunn som aldri har vært så redd i hele sitt liv og var sikker på at hun skulle dø i det hun så at det var et russisk fly.

Og ikke minst i disse dager når alle prater om miljøvennlige fly ... noe som TU'n absolutt ikke er ;)

Synes det er en 100% grei begrunnelse. Jeg har jobbet i reisebyrå for en stund tilbake, og selv om SU hadde noen røverpriser til f eks BKK, så var det mange som ikke ønsket å fly SU no matter what. Skulle man da ikke bare fly SU, men SU Tupolev, samtidig som man kjøpte billett av SK (og mange vet ikke hva codeshare innebærer eller leser ikke infoen), så ville klagene komme som et brev på posten. Så kan man mene at det ikke finnes grunn til å klage på noe sånt, men da ignorerer man virkeligheten.

Det er jo nettopp flyene folk er mest skeptiske til. Og dem som har fløyet TUen fra OSL kan forstå det, selv var jeg heldig at flyet ikke var fullt så at jeg kunne flytte til et sete med setebelte...

Interiøret i Tupoleven kan jo skremme de fleste. Jeg kommer ikke over at seteryggene i M-klasse faller ned over setet når ingen sitter i dem. De har også en slags vask i pantry'en, og den er noe av det mer rustne jeg noen gang har sett! EDIT: Ihvertfall på den spesifikke maskinen jeg så.

Jeg vet ikke hvordan standarden er ombord i på SU sine TU-154 men her er et par bilder fra en av St. Petersburg baserte Pulkovo sine maskiner. Denne besøkte Værnes og jeg fikk komme ombord på omvisning:D

Business Class:

TU-154MkabinI.jpg

Economy:

TU-154MkabinII.jpg

Cockpit:

TU-154MCockpit.jpg

PulkovoTU-154iTRD15.jpg

Back