De største operatører i CPH

Jan

ScanFlyer Gold
De største operatører i CPH

Easyjet nu 4 størst, mens DY og QI kæmper om at være næststørst.
Finder ikke Transavia her, mon de er incl. hos KLM ?

Med udgangspunkt i planlagte flyafgange i uge 3 / 2010 er SAS klart den største operatør med over 100.000 udbudte flysæder pr. uge. Herefter kommer Norwegian og Cimber Sterling med henholdsvis 22.940 og 21.484 sæder, mens easyJet kommer ind på en 4. plads med 8.340 ugentligt udbudte sæder.

http://www.travelbroker.dk/index.ph...ntnt01returnid=52&category=Luftfartsselskaber

Re: De største operatører i CPH

Jeg undrer mig over at Air France er nr. 5 og KLM er helt nede som nr. 10 overgået af selv Air Baltic og Air Berlin.

Det er "merkelig" at Kastrup fallbyr egen lavkostterminal og eget avgiftsregime for såkalte lavkostselskaper, når SAS har dobbelt så mange kunder gjennom Kastrup som de tre neste flyselskapene tilsammen. Ja, det synes nå jeg ihvertfall, men jeg driver ikke lufthavn.

Det er "merkelig" at Kastrup fallbyr egen lavkostterminal og eget avgiftsregime for såkalte lavkostselskaper, når SAS har dobbelt så mange kunder gjennom Kastrup som de tre neste flyselskapene tilsammen. Ja, det synes nå jeg ihvertfall, men jeg driver ikke lufthavn.
Det gjør de jo for å få flere kunder, jo flere kunder jo større inntekter.

Om man ikke bare "får" kunder fra normalpristerminalen over til lavpristerminalen, og derved opprettholder et tilnærmet likt kundegrunnlag men med mindre inntjening pr kunde og pr fly. Det er ikke helt unormalt at fullserviceselskaper etter en stund legger ned ruter som mister kundegrunnlaget til lavkostselskaper.

Jeg undrer mig over at Air France er nr. 5 og KLM er helt nede som nr. 10 overgået af selv Air Baltic og Air Berlin.

Husk at Air France i tillæg til CDG-CPH 5x daglig også flyver LYS-SXB-CPH 2x dagligt.

KLM er nede på 5x daglig AMS-CPH og visse afgange med Fokker 70/100. Så det passer meget godt med at Air Berlin og Air Baltic begge med 5x daglig på har større sædekapacitet end KLM pga. brug af større maskiner.

Husk at Air France i tillæg til CDG-CPH 5x daglig også flyver LYS-SXB-CPH 2x dagligt.

KLM er nede på 5x daglig AMS-CPH og visse afgange med Fokker 70/100. Så det passer meget godt med at Air Berlin og Air Baltic begge med 5x daglig på har større sædekapacitet end KLM pga. brug af større maskiner.

Det ganske interesant å se på den store forskjellen mellem Air France og KLM på CPH i forhold til OSL. På OSL kjører AF fortsatt med 2 daglige, mens de er på 5 daglige på CPH

Det ganske interesant å se på den store forskjellen mellem Air France og KLM på CPH i forhold til OSL. På OSL kjører AF fortsatt med 2 daglige, mens de er på 5 daglige på CPH

Jeg ved godt det er ilde set, men i bund og grund handler dette om markedsstørrelse. KLM har været rigtig dygtige til at opbygge deres marked fra Norge og har også taget sin bid af kagen på OSL. Da markedet total set er mindre end fra f.eks. CPH betyder det at der er en mindre bid af kagen for andre netværksselskaber, hvilket Air Frances 2x daglig vel er et meget godt eksempel på.

Back