DC-3, Skolmen och Kirkvaag på tv

HansJ

ScanFlyer Silver
DC-3, Skolmen och Kirkvaag på tv

Lördag 29 september är det premiär för ny lördagsunderhållning i NRK: "Luftens hjelter", en dramakomediserie med Jon Skolmen, Trond Kirkvaag, Knut Lystad och Dakota Norways DC-3 i huvudrollerna.

Från NRK.no:

Historien begynner med at kaptein Odd Grenland (Knut Lystad) og førstepilot Birger Wom (Jon Skolmen) tar opp kampen om passasjerene på strekningen Oslo-Bergen etter at SAS har gitt dem sparken til tross for lang og tro tjeneste. Grenland kjøper seg en gammel Dakota for en rimelig penge, og selskapet Senior Air er en realitet. De to får med seg mekanikergeniet Joar "Jojo" Johansen (Trond Kirkvaag), kabinsjef Jasmin Rosenrot (Kristin Zachariassen) og tallgeniet Karl Åge Tørkle (Ingar Helge Gimle).

Inspelad på Torp, tydligen. Hoppas den går att se online eller att det kommer en dvd så vi på andra sidan gränsen kan se detta mästerverk...

:)

Re: DC-3, Skolmen och Kirkvaag på tv

Mener jeg leste et sted at denne ikke vil bli sendt enda, pga Trond Kirkevåg kjemper mot kreft.

Originally posted by Viking255

Från NRK.no:

Ah, det er saken min, jo! :D

Inspelad på Torp, tydligen. Hoppas den går att se online eller att det kommer en dvd så vi på andra sidan gränsen kan se detta mästerverk... :)

Eksteriørmessig er visst opptakene gjort blant annet på Torp, men flykabinen er bygd opp i filmstudio på Jar fordi de trengte en litt bredere kabin. Jeg vet ikke om den kommer på dvd, men det er jo godt mulig at den kan ses på NRKs nett-TV.

Ellers er fortsatt sendestart satt til 29. september, men det kan jo kanskje bli endringer om sykdomsbildet til Kirkvaag endrer seg.

Det kan jo bli morsomt!
Og jeg mener å huste at et forummedlem med nick som begynner på F har en svakhet for det kvinnelige elementet (og da snakker jeg ikke hun med vingene....)...;)

Originally posted by Fly high

Ah, det er saken min, jo! :D

Jagu er det ikke det. Også jeg som pleier å lese bylines, til og med.

:D

Er det en mulighet til å få på flybilder, så må man jo prøve ...

...og i programmet "Lyden av Lørdag" som starter kl 20:20 er det med en WF-kaptein hvor det er laget musikkvideo i en av WF sine fly.

Den var artig. Jeg skal i allefall følge med neste uke også... :D

BRK, er det den samme mannen som rappet checklista for Dash- en i programmet om samlemanien til Audun Tylden?
Samboeren insisterte på "Skal vi danse i kveld, så jeg fikk ikke sett det. Men "Luftens Helter" fikkjeg sett! Må følge med på den!

Frode!

Bra start! Detta kommer jag att följa, serien kommer även på DVD enligt NRK som jag varit i kontakt med. På tiden att man börjar skämta om flygbranschen, ska bli spännande att följa med!

"Vi har en melding till alle passasjerer som skal fly med Albania Air til Tirana - Lykke til!" :D

Originally posted by B737

BRK, er det den samme mannen som rappet checklista for Dash- en i programmet om samlemanien til Audun Tylden?

Ja, og det var samme låta også. Flyræææppp

Bare å følge med NRK på lørdager med me disse guttene.dakota norway ble godkjent for å fly OSL -BGO :D

Fortellingen går på piloter i alderen 60 år -må egentlig begynne på en blyantfabrikk :D Noen som skal gå av ??

Jan

Originally posted by ATC-flyradar

Fortellingen går på piloter i alderen 60 år -må egentlig begynne på en blyantfabrikk :D

Nei, det var bare kapteinen som fikk jobb på blyantfabrikken til sin gamle far som ville han skulle føre fabrikken videre. Det gjaldt ikke alle piloter....

Back