DAT vurderer å kutte Trondheim

sarpingen87

ScanFlyer Blue
DAT vurderer å kutte Trondheim

DAT sliter med å få økonomi på Trondheims-ruta fra Rygge.

Det danske flyselskapet er i tenkeboksen. En mulig utgang er at ruta blir lagt ned.

Les mer her: http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6060689.ece

Skulle gjerne reist med DAT til bartebyen og Trøndelag, men som de også drar frem i artikkelen, er pris en avgjørende faktor. Er billigere med flybuss til Gardermoen og fly derfra til tider.

Re: DAT vurderer å kutte Trondheim

hvor mye reklame gjør DAT for flyvninger fra Rygge?

Er vel egentlig ikke ruter det er natrulig å reklamere for i vanlig forstand. Det tror jeg ikke er hensiktmessig verken økonomisk eller sett hen til kundegruppene på rutene.

Les mer her: http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6060689.ece

Skulle gjerne reist med DAT til bartebyen og Trøndelag, men som de også drar frem i artikkelen, er pris en avgjørende faktor. Er billigere med flybuss til Gardermoen og fly derfra til tider.

Men nå vil vel aldri DAT med sine små propellfly kunne klare å få til volumene som kreves for å få ned prisene? DAT fra Rygge må vel først og fremst leve av det lokale næringslivet og de som ikke gidder dra fra Østfold til OSL for å spare noen hundrelapper, og rett og slett forsøke bygge opp en lønnsom nisje?

– Men jeg kan bekrefte at DAT vurderer nøye hva de skal gjøre videre, spesielt med avgangene til Trondheim. Uansett blir det nok justeringer.

Hva mener han med "spesielt med avgangene til Trondheim"? Vurderer de hele sin Rygge-satsning?

TRD-ruta går med Dash 8-100 som har 37 seter. Likevel klarer man ikke å fylle opp denne. Lover ikke bra. Spørs om de vil ha eget crew på RYG om de må kutte enda mer på rutene.

Last edited:

En "liten" nedgradering på denne ruta siden januar. DY fløy da med 737-800, og nå klarer ikke DAT å fylle en Dash 8-100 engang...

Etter 1 juli er det ingen billetter å finne til Trondheim.

Ja, på flyDOT.no, men det er ikke flighter i morgen fredag og lørdag fra Rygge og heller ikke neste søndag (1. pinsedag) i følge tidstabellen.

– DAT har tatt for lettvint på den kundegruppen som Norwegian la igjen etter seg og trodde det kanskje bare var å sette opp rutene med sine fly, så gikk det automatisk. Slik fungerer det ikke i praksis. Man må faktisk varte opp sine kunder.

Les mer her: http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.8143169

Beviser vel at DAT har trodd at folk kommer løpende til de, og at de ikke trenger å reklamere for seg. Om ting ikke snur i selskapet, tror jeg DAT er ute innen årsskiftet.

eg synes DAT MÅ reklamere mer for ruten for å overleve... eg tror mange folk vet ikke om den ruten.. Det første de tenker er SAS, Norwegian og Widerøe..

eg synes DAT MÅ reklamere mer for ruten for å overleve... eg tror mange folk vet ikke om den ruten.. Det første de tenker er SAS, Norwegian og Widerøe..

Jeg tviler på at slike ruter kan eksistere dersom man må bruke penger på reklame for den. Til det er rett og slett inntektsgrunnlaget for lite. Tror jeg. Ingen fasitsvar her, men viser vel bare at DAT nok har feilberegnet litt og viser vel også hvor vanskelig marked det er for utenlandske selskaper å komme inn i et norsk marked der folk assosierer fly med Norwegian og SAS.:rolleyes:

Husk alle er ikke like store flynerder som oss. Naivt å tro at man skal klare seg uten markedsføring. Spesielt når noe er relativt nytt og ukjent.

da eg fløy med DAT i påsken med dh8-100 va det få passasjer i flyet.. tror eg tipper 18 passasjer bare. og det va av vanlige folk, ikke sånt foretningsfolk med stresskoffert. Mens i returen fløy eg med ATR42, og da med flere passasjer .. sikkert rund 30 tror eg.

Da var det offisielt, RYG-TRD stenges for sommeren 1. juli. Blir spennende å se om den kommer i gang igjen til høsten.

Fra RYGs FB-side:
Ruten til Trondheim legges ned for sommeren fra 1. juli, dessverre. Det er ennå veldig usikkert hva som skjer til høsten med denne ruten, men det vil komme en pressemelding når dette er avklart.

Da var det offisielt, RYG-TRD stenges for sommeren 1. juli. Blir spennende å se om den kommer i gang igjen til høsten.

Fra RYGs FB-side:
Ruten til Trondheim legges ned for sommeren fra 1. juli, dessverre. Det er ennå veldig usikkert hva som skjer til høsten med denne ruten, men det vil komme en pressemelding når dette er avklart.

Etter det jeg har hørt skal den fortsete bare redusert til høsten, men tiden vil vise.

Etter det jeg har hørt skal den fortsete bare redusert til høsten, men tiden vil vise.

Det virker som om du hører utrolig mye rart og mange løse rykter ;)

Jeg tviler egentlig på at denne ruten kommer tilbake, frasen "vi kommer kanskje tilbake" er ganske vanlig å bruke for flyselskaper som legger ned en rute.

Det virker som om du hører utrolig mye rart og mange løse rykter ;)

Jeg tviler egentlig på at denne ruten kommer tilbake, frasen "vi kommer kanskje tilbake" er ganske vanlig å bruke for flyselskaper som legger ned en rute.

Det kan hende, men når de sier det selv, vil jeg tro at det er ikke bare noe de finner opp og ikke bare en tull.

Back