DAT burde kjøpe BAE Avro?

Re: DAT burde kjøpe BAE Avro?

Ok det er da bra :) for da slipper folk og klage om dårlig plass og komfort. Men DAT får velge tror dem driter i hva vi sier for og være ærlig, med mindre dem tar en test om hvilket fly de vil at vi skal ha som er best og fly med.

Tror nok de velger fly ut i fra sine egne vurderinger. Og ikke så mye etter hva publikum ønsker seg.

Jeg ønsker meg at SAS kjøper Boeing 747-8i. Stasjonerer den på Sola og setter inn på rutene SVG-OSL og SVG-BGO. :stir

Hehe mange som ønsker seg noe slik i den duren. Men selskapene tar sine egne valg ja og driter i det vi mener som jeg skrev i stad. Men skal ikke se vekk ifra en 787 på SVG hvis Norwegian satser hardt her i vest. Men men hvem vet jo selskapene ingen andre, alltid loft og være positive vet du.

Et annet rykte er at de skal prøve seg på å konkurere litt med Widerøe på anbudsrutene. Dersom de får tilbud kontrakter på anbudsrutene da.

DAT har jo i en årrekke konkurrert med Widerøe om anbudsrutene - og de har i flere omganger vunnet anbudet på flere av ruteområdene.

DAT har jo i en årrekke konkurrert med Widerøe om anbudsrutene - og de har i flere omganger vunnet anbudet på flere av ruteområdene.

Beklager, glemte å presisere at jeg tenkte på ruter til de flyplassene med kortere rullebaner.

Et annet rykte er at de skal prøve seg på å konkurere litt med Widerøe på anbudsrutene. Dersom de får tilbud kontrakter på anbudsrutene da.

At de har sendt såpass med folk på typeutsjekk tyder vel på at de har fått signaler om at de har lavest anbud der de har tenkt å bruke typen. Etter hva jeg har hørt har det vært så mye som 16 tilsammen sålangt i simulator på Gardermoen.

Ja sant dem at en jet koster mer i drift. Men en jet er vel mer miljøvennlig enn en Saab og Saaben begynner vel og dra på årene også og mange klager på dårlig plass inne i dem, så jeg vet ikke jeg.

SAAB'n er små og bråkete men ellers ok, kunne vært verre.
Men at jet er mer miljøvenlig en prop ha jeg vanskelig for å tro, prop bruker mye mindre drivstoff jo.

Trodde at DAT hadde lært av fadesen på Bodø-Andenes-Tromsøruta for noen år siden som dem vant framfor widerøe, men dem måtte trekke seg før perioden var over. Selvsagt kan det være at ATR maskinen ble for stor med tanke på paxgrunnlaget.

Trodde at DAT hadde lært av fadesen på Bodø-Andenes-Tromsøruta for noen år siden som dem vant framfor widerøe, men dem måtte trekke seg før perioden var over. Selvsagt kan det være at ATR maskinen ble for stor med tanke på paxgrunnlaget.

DAT har aldri hatt denne ruta. Tror du tenker på Coast Air.

Om DAT har lyst på Avro burde det være lett å få tak i. Alle andre kvitter seg jo med dem for tida. Nettopp det er et tegn på at typen ikke er noe å satse på. Avro har i stor grad utspilt sin rolle. I dag er de vel mest interessante for bruk på LCY.

Forøvrig har Atlantic Airways sine Avroer vært en del på SVG. For noen få år siden hadde de jo en sommerrute mellom Sola og Vagar, og etter at SK satte sine Q400 på bakken pga. understellsproblemene leide de inn Atlantic Airways til å fly rutene som egentlig skulle blitt flydd med Q400, deriblant SVG. Fløy selv BAe 146 (basically det samme som Avro) CPH-SVG i 2008. En del bedriftschartere ut fra SVG har de også hatt.

Vi får se hva DAT finner på fremover i tiden. Nå som dem vokser og får mer og mer ruter i norden, så får vi se hva dem velger og gjøre. Satser på større fly fra dem kanskje jungeljetter? Who knows opp til DAT.

jepp styret i DAT får ta avgjørelsene selv. Dem bryr seg døyten om det vi mener for vi styrer ingenting i DAT når det ligger i styret og admin. Så la dem diskutere seg frem i fremtiden hva de vil.

Såvidt jeg har skjønt er Avroen svært dyr i drift.. Ser ikke helt hvorfor DAT skulle skaffe seg dette...

Og generelt stoler jeg på at de selv klarer å gjøre lønnsomhetskalkyler uten forumhjelp! ;-)

Såvidt jeg har skjønt er Avroen svært dyr i drift.. Ser ikke helt hvorfor DAT skulle skaffe seg dette...

Og generelt stoler jeg på at de selv klarer å gjøre lønnsomhetskalkyler uten forumhjelp! ;-)

Enig med JoeW.
Etter å ha vært "tett innpå" DAT's toppledelse, er jeg overbevist om at dette temaet er i de beste hender.:fly
Når det gjelder at de "driter" i hva pax mener, så er jeg sterkt uenig i det.:old
Nærmer seg oppstart til Bergen og Trondheim. Blir spennende å følge med......

Back