DAT begynner å fly A320

Re: DAT begynner å fly A320

Ikke helt, ser det ut som .. går en MD87 København-Karup en gang ukentlig fram til slutten av juni.

Ifølge DAT (via FB) skal -87´n fly søndagsruten fra Billund via Odense til Napoli fram til slutten av august, da den etter planen skal tilbake på CPH-Karup.
Om dette skjer er en annen sak, MD-87´n har visst en tendens til å bli erstattet med A320 på de avgangene den er satt opp på.

Ifølge DAT (via FB) skal -87´n fly søndagsruten fra Billund via Odense til Napoli fram til slutten av august, da den etter planen skal tilbake på CPH-Karup.
Om dette skjer er en annen sak, MD-87´n har visst en tendens til å bli erstattet med A320 på de avgangene den er satt opp på.

Det har nok med etterspørselen på BLL-ODE-NAP-ruta, derfor større fly ;)

Ch-Aviation melder at DAT nå skal overføre en A320 over til DOT LT...
Jeg vil tro at det er OY-JRK som som skal overføres, siden det står at den blir operert av DOT LT under tjenste hos Adria Airways.
OY-JRK-Adria-Airways-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_604035.jpg

Denne poppet opp på Facebook i dag:
New Airbus Operator - The Portuguese airline EverJets is about to take delivery of a former Danish Air Transport Airbus A320-231. Photo taken at Oporto Francisco Sá Carneiro Airport by Fábio Farinha.
Med tilhørende bilde fra jetphotos http://www.jetphotos.net/photo/8133082
Jeg går utifra at den skal leases fra DAT, men siden det står "former danish air transport" så blir jeg litt usikker. Noen som har noe mere info her?

Denne poppet opp på Facebook i dag:

Med tilhørende bilde fra jetphotos http://www.jetphotos.net/photo/8133082
Jeg går utifra at den skal leases fra DAT, men siden det står "former danish air transport" så blir jeg litt usikker. Noen som har noe mere info her?

Det er DAT som eier flyet, med Danu Oro Transportas flyver flyet for Everjet i den aktuelle leieperioden. Så nei/ja, flyet er kun leie til Everjet, og DOT LT flyver flyet, ikke Everjet.

Ut ifra det jeg leste om Everjet tidligere så har de som plan og skaffe eget AOC og egen fly ettervert...

Back