DAT åbner København - Aalborg

Re: DAT åbner CPH-AAL

Vel resultatet af en utidigt Norwegian desværre, men dejligt DAT kommer ind så SAS ikke blot lader dem eksplodere, nok ELSKER jeg SAS ad HELE mit hjerte! men priserne skal også holdes nede <3

Enig
Fair konkurrence er kun sundt. CPH-AAL er også for for stor en rute til kun ét selskab

Re: DAT åbner København - Aalborg

Lidt nyt om flytype. Det bliver med ATR 42, næppe det bedste i krig mod to konkurrenter, der primært vil benytte jetfly. Det skal siges at DATs yngste ATR 42 er 23 år gammel. Held og lykke til DAT, siger jeg bare

Lidt nyt om flytype. Det bliver med ATR 42, næppe det bedste i krig mod to konkurrenter, der primært vil benytte jetfly. Det skal siges at DATs yngste ATR 42 er 23 år gammel. Held og lykke til DAT, siger jeg bare

Jeg forbliver SAS og Airbus kunde :-)
Ihvertfald til OG med de 26år derefter vil jeg tage hvad der er billigst.

Tja,

Å starte med mindre fly og høy frekvens i en konkurranse med to andre aktører og dermed med lav kostnad per flyvning — og å så kunne sette opp større fly ved behov — det høres ikke så ille ut for meg.

ATR er ikke min favoritt og gamle ATR ennå mindre men bryr de fleste (andre enn oss her inne) seg om sånt om de kommer fra A til B relativt rimelig og til de tider de vil?

Hvor mange selskaper har policy om at man skal ta det billigste og hvor mange privatpersoner vil betale f.eks. 200 ekstra og tilpasse tidene for å fly med jet (SAS flyr vel også ATR på enkelte avganger)?

(Jeg regner ikke med Great Dane i dette — har ikke tro på at de klarer å holde dette gående lenge i slik en konkurranse og med begrensede midler; da blir det nok fort å sette fly over i andre ruter)

Last edited:

Den enes [nesten] død, den andres brød, da ser det ut som DAT øker igjen på CPH-AAL igjen nå som Norwegian vel trekker seg ut

Ser ut til at DAT sin MD83, OY-RUE ble i dag fløyet fra Billund til København for SBY.
Mandag aften meddelte DAT, at man fra den 11. november øger betydeligt på Aalborg-ruten, som man for nylig måtte reducere kraftigt på grund af konkurrencen fra Norwegian.
DAT vil forsat flyve med ATR-turbopropfly på Aalborg-ruten, og der kan blive tale om at indsætte større jetfly, hvis efterspørgslen stiger.
https://check-in.dk/norwegian-lukker-samtlige-danske-ruter/

Last edited:

Forstår ik hvorfor Norwegian trækker sig fra CPH-AAL, den har pænt belæg den rute og det er en rute der ER profitabel, men nuvel, lad os se om jeg får lov at prøve en MD83 i drift :-)

Fordi de stenger alle andre ruter fra CPH. Vanskelig å få butikk i kun CPH-AAL isolert sett. Og har den faktisk vært profitabel i det siste?

Fordi de stenger alle andre ruter fra CPH. Vanskelig å få butikk i kun CPH-AAL isolert sett. Og har den faktisk vært profitabel i det siste?

Der har altid været fuldt hus i AAL og CPH når jeg har været ombord, Oslo-CPH ved jeg dog ikke om har været profitabel eller kunne de jo passende flyve OSL-CPH-AAL og samme vej retur.

Der har altid været fuldt hus i AAL og CPH når jeg har været ombord, Oslo-CPH ved jeg dog ikke om har været profitabel eller kunne de jo passende flyve OSL-CPH-AAL og samme vej retur.

Fulle fly betyr ikke at det er lønnsomt, spesielt i disse dager. Husk at pga reduksjon i volum så skyter Norwegians enhetskostnad i været

Det må jo sies å friste, hvis en likevel er innom CPH på vei sørover til jul..

Da blir det Airbus på Aalborg-ruten en periode fremover.
DAT indsætter Airbus A320 på Aalborg-rute

Efter påske vil DAT øge fra 60 til 71 ugentlige afgange på indenrigsruten til Aalborg, og der indsættes 180-sæders Airbus A320 på de travleste tidspunkter på dagen. I alt vil 2.880 Airbus-sæder blive udbudt hver uge.
Da DAT i begyndelsen af juni sidste år etablerede sig på indenrigsruten mellem København og Aalborg, skete det på baggrund af, at Norwegian havde trukket sig fra ruten.
Det viste sig blot at være af midlertidig karakter, og det norske...
https://check-in.dk/dat-indsaetter-airbus-a320-paa-aalborg-rute/ (Betalingsartikkel)

Back