Originally posted by LN-BRK
Det var også nesehjulet som kollapset på Q400'n til det japanske flyselskapet i sommer. Årsaken der var feil vedlikehold og ikke noe fabrikanten kunne lastes for. Men jeg vet at WF (mulig også SAS) på eget initiativ også inspiserer alle neseleggene på sine Q400 i tillegg til hovedleggene før de settes i trafikk igjen.
Originally posted by Fly high
Jeg er nesten sikker på at det var en Q400 som kom over huset mitt på left base til rw 18 på Torp for en halvtimes tid siden. Kan det stemme?
Originally posted by P.A. VIKING
Alle SAS' skandalerammede fly av typen Dash-8 Q400 blir stående på bakken til ulykken i Tyskland fredag blir oppklart, besluttet SAS lørdag.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167117
Originally posted by Fly high
Jeg er nesten sikker på at det var en Q400 som kom over huset mitt på left base til rw 18 på Torp for en halvtimes tid siden. Kan det stemme?
Originally posted by Flyer
Originally posted by P.A. VIKING
Alle SAS' skandalerammede fly av typen Dash-8 Q400 blir stående på bakken til ulykken i Tyskland fredag blir oppklart, besluttet SAS lørdag.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167117
Litt rart at VG grounder allerede groundede fly uten at det er noen som siteres fra SAS i saken. Tror ikke SAS har tatt noen spesifikk beslutning som en følge av nødlandingen i Tyskland når de allerede har alle maskinene på bakken...![]()
Originally posted by LN-MOW
Saa om dette er relatert med ulykkene til SAS er vel lite trolig ... systemene i nesehjulopphenget er vel annerledes enn hovrdhjulene?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.