Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by LN-BRK
Det var også nesehjulet som kollapset på Q400'n til det japanske flyselskapet i sommer. Årsaken der var feil vedlikehold og ikke noe fabrikanten kunne lastes for. Men jeg vet at WF (mulig også SAS) på eget initiativ også inspiserer alle neseleggene på sine Q400 i tillegg til hovedleggene før de settes i trafikk igjen.
Originally posted by Fly high
Jeg er nesten sikker på at det var en Q400 som kom over huset mitt på left base til rw 18 på Torp for en halvtimes tid siden. Kan det stemme?
Originally posted by P.A. VIKING
Alle SAS' skandalerammede fly av typen Dash-8 Q400 blir stående på bakken til ulykken i Tyskland fredag blir oppklart, besluttet SAS lørdag.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167117
Originally posted by Fly high
Jeg er nesten sikker på at det var en Q400 som kom over huset mitt på left base til rw 18 på Torp for en halvtimes tid siden. Kan det stemme?
Originally posted by Flyer
Originally posted by P.A. VIKING
Alle SAS' skandalerammede fly av typen Dash-8 Q400 blir stående på bakken til ulykken i Tyskland fredag blir oppklart, besluttet SAS lørdag.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167117
Litt rart at VG grounder allerede groundede fly uten at det er noen som siteres fra SAS i saken. Tror ikke SAS har tatt noen spesifikk beslutning som en følge av nødlandingen i Tyskland når de allerede har alle maskinene på bakken...![]()
Originally posted by LN-MOW
Saa om dette er relatert med ulykkene til SAS er vel lite trolig ... systemene i nesehjulopphenget er vel annerledes enn hovrdhjulene?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.