Dårlig radar-dekning på Vestlandskysten?

Re: Dårlig radar-dekning på Vestlandskysten?

Har akkurat oppdaget flygradar.nu og syns den er kanon. Hadde vært morsomt med en antenne i Tromsø, hva skal til?

Flytt den i Bergen opp til Tromsø
Min radar (ENZV) skal flyttes høyere opp i mitt område innen en måned
Den vil da dekke lengre nord for Bergen

Det er en på vei opp i BDU ... forhåpentligvis vil den dekke regionen bra.

Flytt den i Bergen opp til Tromsø
Min radar (ENZV) skal flyttes høyere opp i mitt område innen en måned
Den vil da dekke lengre nord for Bergen

Vi vet jo hvor trist radardekningen i Sør-Norge var når radaren din var borte noen uker, så å ha litt redundans kan også være en god ide.

men tilbake til det jeg spurte om. Hva skal til for å få opp en antenne i Tromsø? Vi er sikkert mange her oppe som ville funnet dette nyttig.

1) Penger
2) Et sted å plassere den
3) Noen som vil vedlikeholde den

Min blir flyttet til Rennesøy den 1. april
Ser lengre ut mot UK og nærmere bakken på HAU, og selvfølgelig en del lengre nordover forbi Bergen .
Kan også sette opp en i Bodø om det finnes penger til å kjøpe en ny boks

Veldig bra - dette er moro! Jeg har fått databaseadgang av Wizard og har lagt inn bl.a. testmaskinene til Boeing så disse nå er identifiserbare på SEA-radaren.

Last edited:

Kan også til høsten få opp en ved Sauda, opp mot 2000 meters høyde , sies det ifra min radio-amatør kompis :-)

Kan også til høsten få opp en ved Sauda, opp mot 2000 meters høyde , sies det ifra min radio-amatør kompis :-)

Spør han om han kjenner noen med tilgang til plassering på Rundmannen eller Ulriken?

-A

Fritid (evt pc) er ingen problem. Om det er mange nok i TOS som kunne vært interesert hadde det vært gøy å spleiset på en antenne. Må bare finne en egnet plass. Jeg har mulighet hos meg men bor på feil siden av øya.

Skulle gjerne hjulpet, men det er noen andre som bestemmer over hus og strøm og slikt her jeg bor. Skulle ha jobbet på fjellheisen eller no, da hadde vi jo fått litt høyde på den. Eller laget et lite skur oppe på kjølen :lol: (vanskelig med WLAN der da... humhum)

Har en bekjent i TOS som kanskje kan få opp en radar etterhvert.. Vi får se hva radaren på BDU vil dekke først. :)

Back