Dårlig radar-dekning på Vestlandskysten?

pilot94

ScanFlyer Silver
Dårlig radar-dekning på Vestlandskysten?

Er litt irriterendes signal ute på kysten. Fulgte SK4192 BGO-AES, og som vist på kartet, forsvant det plutselig. Slik skjer også med flyene som kommer fra OSL, de viser bare helt i starten og forsvinner så snart de nærmer seg oppover.. Det var jo aldri slike forhold før?

Tror det er en bug den tidligere flystripen, for den endte opp sør for Vest-Afrika, og kan ikke huske at SAS har hatt noe direkterute i det området? haha :D

Attachments

• radar.jpg
    radar.jpg
    14.2 KB · Views: 500
Last edited:
Re: Dårlig radar-dekning på Vestlandskysten?

Det har sikkert sammenheng med at enml radar er ute av drift nå, enkb radar har ikke full dekning på lavere høyder mot aes.

Last edited:

Nu finns det 2 radars online i Trondheim ENVA.
En ny radar kom igång i Tallinn för 15 minuter sedan.
Och inatt fick vi igång en radar i Moskva.
Inom 72 timmar hoppas jag att det blir bättre täckning i Tyskland, Belgien och Tjeckien.

Vet du hvor disse radarene i Trondheim har antennene sine? Det ser ut til at det fortsatt er ESNZ som har best dekning for innflyging fra øst.

Nå er det også dekning over Storbrittania, og noe dekning i Frankrike, Belgia og Nederland :)

Flott. Wizard - har du kontakt med de samme som leverer til Radarvirtuel?

Isåfall dukker det kanskje opp noe her borte hos meg også?

Flere hull tettes, nå er det norskekysten som står for døren. Dæven, dette begynner å bli bra. Gutta, vi er ikke alene om å være hakke gale :colgate:

hehe :D
Går vel ikke så alt for lenge før Avinor finner ut at Flightradar24 er bedre enn sine egne :D

Radarvirtuel vill inte dela med sig av sitt data. Men vi får 3-4 mail om dagen från users som vill ansluta, så jag tror vi täcker stora delar av europa i mars samt små radars här och var över hela jorden.

Radarvirtuel vill inte dela med sig av sitt data. Men vi får 3-4 mail om dagen från users som vill ansluta, så jag tror vi täcker stora delar av europa i mars samt små radars här och var över hela jorden.

Da blir vel Radarvirtuel smågutt i forhold til dette, og kjenner jeg lusa på gangen kommer de nok og banker på døren for å komme inn i radarvarmen.

Nå er det slik at jeg har mange bekjente flyidioter i Indonesia. Kanskje på sikt fått opp noe der nede også. Flere av dem bor i nærheten av CGK som også er rimelig flatt. Her trenger jeg litt hjelp med hva av utstyr som trengs ++.

OT, men lell fly er fly

.. og her ser man hva som skjer når man flyr for lenge med samme callsign ... :lol:

Dette er en Gulfstream som ble fanget av en ny boks i Sibir (!) ...

Attachments

• gulf.jpg
    gulf.jpg
    44.1 KB · Views: 393

Håper det kommer en radar for Kanariøyene også snart da :spin

Nå har det blitt store forbedringer her oppe på AES! :D

Attachments

• AES.jpg
    AES.jpg
    20.4 KB · Views: 298

Kunne vel muligens ha blitt noe bedre dekning med bedre antenne på enkb radar... ;)

Tror det blir bra når radaren ved BGO kommer i orden, for jeg ser ofte at flyene forsvinner over fjellet og kommer tilbake igjen når det er kommet over :)

Back