Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian og hos andre

Re: Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian

Vanskelig for oss å si. Her tror jeg der er en "glipp" mellom catering leverandør og DY. Leverandør har solgt en vare til DY som ikke holder, dvs, den tåler ikke rotasjonen kjøl, varme, kjøl, som jeg TROR er tilfelle her.
Men ugler i mosen, ehh uduyr i maten, ja det har skjedd på vel renomerte selskap også, fra tid til annen..

DY har vel i likhet med de fleste andre selskaper outsourcet matproduksjon og leveransen til en underleverandør?
Isåfall er det vel denne som er synderen i den grad det har skjedd noe systematisk feil her.

EDIT: enig med Krølle

Jeg synes denne historien er noe merkelig.
For det første er det ikke lov å re-laste fersk mat som det er beskrevet. For det andre er dette slikt som dessverre kan skje, noe vi fra tid til annen ser i media fra matvarebransjen.
Jeg tviler på at Norwegian bevist gjør dette, da bryter de ganske mange lover. Og kan få til dels store problemer rundt om i verden og Europa.
Ingen vil risikere det.

Vanskelig for oss å si. Her tror jeg der er en "glipp" mellom catering leverandør og DY. Leverandør har solgt en vare til DY som ikke holder, dvs, den tåler ikke rotasjonen kjøl, varme, kjøl, som jeg TROR er tilfelle her.
Men ugler i mosen, ehh uduyr i maten, ja det har skjedd på vel renomerte selskap også, fra tid til annen..

Kjøl eller ikke, om det dukker opp mark i maten så er det noe i maten som ikke burde være der.

Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian

Dette er faktisk noe som kan skje, og nærmest skjer, alle som driver med mat. Så lenge det ikke er noe som stadig hender en aktør, men bare er et enkeltstående tilfellet bør det ikke være noe problem. Hvis det gjentar seg derimot så er det noen som nok en gang sliter med å følge opp sine underleverandører

Husker jeg rett har flere andre selskaper opplevd mark i maten

Re: Norwegian skal visst spare penger på flymaten også

Virker nesten som en svertekampanje dette her. Kan ikke tro at Norwegian serverer mat som skal vare i 180 dager. Vil veldig gjerne at Norwegian bekrefter eller avkrefter 180 dagers-maten.

Men sikkert ikke tilfeldig at dette kommer fram nå, like etter at mange svenske cabin-crew har blitt sagt opp eller rettere sagt overført til bemanningsbyrå. Kan godt være en bitter ansatt som har funnet dette i étt måltid.

Hvis dette stemmer, så er det kort vei til konkurs....

Husker ikke hvilken vare det var, men reagerte på veldig lang holdbarhet på en sk flight i høst også. Kanskje symptomatisk for bransjen? Opplevd å få muggen muffin hos sk også i høst.

Tror mao dette kan skje hos flere selskaper enn DY.

Husker ikke hvilken vare det var, men reagerte på veldig lang holdbarhet på en sk flight i høst også. Kanskje symptomatisk for bransjen?

Som nevnt - sjekk holdbarhetsdatoen på plastpakket muffin i butikken ;)

Husker ikke hvilken vare det var, men reagerte på veldig lang holdbarhet på en sk flight i høst også. Kanskje symptomatisk for bransjen? Opplevd å få muggen muffin hos sk også i høst.

Tror mao dette kan skje hos flere selskaper enn DY.

Vi hadde en periode med mange muggene muffins, og de forrige hadde en holdbarhet som var helt utrolig.
De nye er bedre, altså kortere holdbarhet, men allikevel så holder de lange.
Men dette skjer hos alle, dessverre.

Hmmm, jeg tar med niste hjemmefra! Mat med holdbarhet i 180 dager høres ut som noe IG Farben eller Imperial Chemical Industries eller Union Carbide står bak.

Hmmm, jeg tar med niste hjemmefra! Mat med holdbarhet i 180 dager høres ut som noe IG Farben eller Imperial Chemical Industries eller Union Carbide står bak.

Monsanto !!!

Vel, vel... Maten til FR har da holdbarhet i årevis. Folk slutter ikke å fly dem for det.

Husker dere for noen år siden da noen matkjeder ble fersket i å lable om kjøttholdbarhet da den utløp? Sluttet folk å kjøpe kjøtt? Er butikkene borte?

DY kan bare beklage og si de skal "sette alle kluter inn", og så har både Olga og Arne glemt det neste gang de booker.

De som tjener på det er avisene og alle de teite "PR ekspertene" som står i media og sier at Kjos må si ditt og Kjos må si datt.

Selv palmeolje blir harsk med årene. Hvor marken kan ha kommet fra, er mer underlig. Som regel opptrer slike vesener i ferskmat som feks litt dårlig skyllet salat eller ekstremt dårlig renhold.

Har fått muggen mat på Rema mange ganger. Er fortsatt god kunde. Har også sett en større "kål" mark flykte fra salaten min :-) Slikt skjer.

Tviler rett og slett på at Norwegian flyr rundt med så mye markspist mat.

Men jeg har ikke hørt mye godt om maten som Norwegian serverer, men det går jo sport i å klage på flymat. Personlig så takker jeg nei til kaffe hos SAS, den kan ikke drikkes.

20 olika E-tillsatser.

For å sette dette med E-nummer osv litt på spissen: Tenk om den hadde inneholdt E948 eller E949 - eller kombinasjonen dihydrogenmonoksid...

(Litt OT, sorry)

E948 eller E949 - eller kombinasjonen dihydrogenmonoksid...

Når du først er ute og spisser... vann "inneholder" ikke E948 eller E949. De brukes når oksygen eller hydrogen tilsettes som gass for beskyttelse eller lignende. I vann så er ikke grunnstoffene tilsetningsstoffer. Det samme kan man si om f.eks. E300 som er et stoff som finnes naturlig i f.eks. appelsin. Men det er ikke noe som er tilsatt appelsinen og ergo er det da ikke E300 i frukten.

Men det er likevel nyttig å være klar over at E-stoffer eller tilsetningsstoffer ikke nødvendigvis gjør skade fordi de har fått tildelt sitt eget nummer, men det er en fordel å være bevisst hva de ulike stoffene er.

Mugg (hull i pakningen), mark og andre dyr kommer ofter inn i næringsmidler fra leverandørhold, det er bare å spørre enhver i befatning med håndtering av næringsmidler. Det eneste bildene dokumenterer er to ordinære "retursaker" til leverandøren.

De mer alvorlige anførselene i artikkelen som går på holdningen DY har til matsikkerhet, lovbrudd og at crew gruer seg til å servere maten er èn anonym persons påstand - noe som er nok for å komme i aftonbladet og potensielt kan skade selskapets omdømme.

Basert på dette forstår jeg Skånviks holdning.

Last edited:
Back