Hpkris
Front section flyer
Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian og hos andre
Tydeligvis en ny måte å spare enda mere penger på.
Bra at personalet er såpass våkne så de får kastet dette før pax får det servert.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18114068.ab
Tydeligvis en ny måte å spare enda mere penger på.
Bra at personalet er såpass våkne så de får kastet dette før pax får det servert.
När kabinchefen Anna skulle servera en kycklingrätt till sina passagerare fick hon en chock – det krälade av maskar i maten, berättar hon. Anna och kollegorna på flygbolaget Norwegian blev förskräckta och slängde maten. Men det ska vara långt ifrån första gången anställda upptäcker allvarliga fel på födan. Ända sedan i höstas, då Norwegian enligt Anna började med en ny typ av förpackning, ska det ha hänt titt som tätt.
– Många förpackningar har varit fyllda med mögel och vi har hittat maskar i kycklingrätten och i tapas, säger Anna, som egentligen heter något annat.
Ska hålla i 180 dagar
Hon menar att matsnusket beror på att Norwegian vill spara pengar. Bolaget har börjat med mat som ska hålla sig fräsch i 180 dagar. Därför lastas samma förpackningar gång på gång om till nästa flight, enligt Anna.
– Jag skäms och är rädd när jag serverar. Vi som jobbar på flygplanet skulle aldrig äta det. Vi har en annan leverans.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18114068.ab