Dårlig lys,OSL 19/10-10

Vidar

ScanFlyer Gold
Dårlig lys,OSL 19/10-10

Var en tur på Osl nå på tirsdag.Tenkte jeg skulle gi meg selv en utfordring med mørk
himmel og dårlig lys.Vet ikke hvor feil det var meg og ikke røre kamerainstillingene
utenom hvitbalanse,for hadde lyst til og prøve og gjengi bildene sånn som det var den
dagen.

Vidar

D-AGESBoeing737-75B1.jpg

OH-SAJBAESystemsAvro146-RJ851.jpg

Synd fotografen ikke er helt på "nett",for dette bildet kunne hvert ganske tøft.
Som dere ser så har det skyet til enda mer når disse maskinene skulle gå igjen.
DSC00879.jpg

OH-SAJBAESystemsAvro146-RJ852.jpg

LN-ROTMcDonnellDouglasMD-82.jpg

LN-RPHBoeing737-683.jpg

LN-RRLBoeing737-883-1.jpg

LN-NOVBoeing737-8FZ.jpg

LN-BUDBoeing737-5052.jpg

Liker denne retroen fra KLM.

PH-BXABoeing737-8K2.jpg

Ikke mye og rope hurra for,men det var ganske gøy å stå ute og ta bilder i det dunkle
lyset.Får ta det som det er,og jeg fikk masse erfaring og frisk luft.

Re: Dårlig lys,OSL 19/10-10

Er retromaskinene etter deg? Har kun SAS og KLM og de har jeg brukt noen år på å få på brikken!

Ellers er det ikke enkelt å ta bilde av metallrør som suser forbi i 200 km/t under slike lysforhold. Godt jobba.

Gitt forholdene og innstillingene ble dette egentlig ganske bra :)
Men du trenger ikke være redd for å cranke opp ISO'n en smule.
Forsøk evt med "Auto-ISO" opp til det du tror kameraet kan takle slik at du får kortere lukkerhastighet (og velg heller blenderprioritet). Bedre med noen skarpe bilder med litt støy enn masse uskarpe med lite støy.
Antar at en god del bilder gikk i søpla :headbang

Gitt forholdene og innstillingene ble dette egentlig ganske bra :)
Men du trenger ikke være redd for å cranke opp ISO'n en smule.
Forsøk evt med "Auto-ISO" opp til det du tror kameraet kan takle slik at du får kortere lukkerhastighet (og velg heller blenderprioritet). Bedre med noen skarpe bilder med litt støy enn masse uskarpe med lite støy.
Antar at en god del bilder gikk i søpla :headbang

Ja,jeg er jo på OSL titt og ofte jeg,så jeg prøver nok mer riktige innstillinger etter
forholdene neste gang.Gøy og drive og surre og rote litt med kameraet også,er
ikke så redd for å "kaste" bilder nå som jeg var tidligere.Prøver oppskriften din over
her neste gang.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen.

Vidar

Stilig med low-key bilder av fly :D får veldig fin eksponering av flyene og skikkelig stemningsskapende. Bra jobba ;)

Synes du er veldig flink jeg Vidar. Koser meg når jeg ser på bildene dine.

:)

Back