Originally posted by GF1
Kanskje de klarer å presse de rød-grønne til å selge seg helt ut av SAS mot å få kjøpe SAS Braathens![]()
Originally posted by Someone
........
Det som bør gjøres er at alle tre landene selger seg ut og overlater tingene til markedet
Må si meg enig. Jeg tror faktisk at ruteopplegget slik SAS har valgt å ha det gir langt mindre sannsynlighet for at det kommer noen langruter til Oslo.Originally posted by LN-MOW
MOB - jeg tror du tar feil. Med nye eiere, vil man se at markedet i stoerre grad enn i dag vil bestemme selskapets ruteopplegg, og jeg tror det vil virke til Oslo's 'fordel'. Oslo vil aldri bli noen stor interkontinental stasjon, men jeg tror godt det kan dukke opp noe.
Originally posted by LN-MOW
SAS hadde 767. Hvorfor skulle de velge A310??
Originally posted by OSLflyer
Etter at SAS kuttet OSL-EWR med A330 burde de ha vurdert A310 også til andre langruter. SAS har og hadde flygende mannskap fra A330/340 som kunne vel enkelt skoleres.
Originally posted by LN-MOW
Originally posted by OSLflyer
Etter at SAS kuttet OSL-EWR med A330 burde de ha vurdert A310 også til andre langruter. SAS har og hadde flygende mannskap fra A330/340 som kunne vel enkelt skoleres.
A310 er umoderne og dyre aa operere. A310 er en selvstendig flytype, og det det tar like lang tid aa omskolere piloter fra A330 til A310 som fra 767, MD80, 737 eller hvasomhelst annet. Mulig den deler noe med A300, men SAS dumpet jo de for mange, mange aar siden.
Ja, sånn at vi virkelig får tømt distrikts Norge.:lol:Originally posted by EB
Og kanskje kan SAS med god samvittighet legge ned ruter som ikke gir NOK penger i kassa - uansett hva en statlig eier måtte mene!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.