Dagens melding fra SAS-ansatt

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Da en bekjent av meg reiste med SAS til Molde forleden fikk hun denne meldingen på Facebook. Er vel neppe lov å gjøre slik, men var vel i grunn bare morsomt =p

Attachments

• facebook.jpg
    facebook.jpg
    135 KB · Views: 1,013
Da en bekjent av meg reiste med SAS til Molde forleden fikk hun denne meldingen på Facebook. Er vel neppe lov å gjøre slik, men var vel i grunn bare morsomt =p

Litt artigere enn den annonsen som stod i Stavanger Aftenblad for noen år siden: Man i Bu frakk som satt i bussskuret ønsker kontakt:cry:

Ps. Det var ikke meg,

Vel , man kan vel av og til undre seg om internett/Facebook tcetratsetratcetra
er en velsignelse eller forbannelse for menneskeheten:rolleyes:

Saa soett.. Det maa vaere DEN skreppa. Er minst like nysgjerrig som det Nick er...

Har vært borti det motsatte jeg da. dvs.. ikke meg det gjaldt men ei jeg jobba med tidligere. Hu fikk melding av en som reiste :)

Morsomt hvis det var denne ene gangen, kanskje ikke så "søtt" om han sender 10 meldinger om dagen.. :8:

Har vært borti det motsatte jeg da. dvs.. ikke meg det gjaldt men ei jeg jobba med tidligere. Hu fikk melding av en som reiste :)

Det er da ikke så uvanlig, har flere kolleger som har relativt faste reismønstre som legger merke til spesielle personer de ofte går forbi som de godt vet hvem er, men de det innvovlerer nok ikke vet at noe skjer. :)

Hilsen en som gleder seg til noen turer igjennom Flesland over den neste uken. ;)

-A

hehe, han burde kanskje ha lest gjennom før han hadde skrevet? Ikke så veldig sjarmerende med så mange skrivefeil. Ellers har man en forpliktelse til ikke å misbruke den informasjonen man får når man jobber i et flyselskap/handlingselskap, enten det er om passasjerantall, navn på reisende, osv. Uansett, dette er jo ikke det verste da... Alle blir glad for komplimenter. Når man sitter i en skranke på flyplass kommer man jo over en del søte jenter, opplevde det selv jeg :)

Svarte hun, andeik?

Last edited:
Jeg mener det ikke er lov å ta personlig kontakt for personlig forhold med sine "kunder" om det ikke har med jobb-/yrkes-sammenheng, jeg mener dette egentlig er ulovlig, da pax legger igjen personlige opplysninger for å booke billetter.

Man kan si det er like ulovlig for ID pax å sjekke opp vedkommende babe ved siden av seg, for så å sjekke bookinga på vedkommende for å få tlf nr til vedkommende for å flørte videre.

Selvfølgelig ville en tro at facebook er en gråsone da man kan søke på kun navn, men, ...

Jeg ville vaere veldig forsiktig. Hvis vedkommende klaget, kan man fort faa problemer med arbeidsgiveren ... Dette er nok ikke direkte ulovlig, men kan lett vris til 'misbruk av stilling'.

I et firma jeg jobbet tidligere var det en som fikk sparken etter gjentatte klager om at han hadde lagt an på kvinnelige kunder i jobbsammenheng...så man bør nok være forsiktig ja..

Kanskje jeg lider av dårlig morgenhumør, men jeg synes dette var særdeles uprofft.

Tror ikke det har noe med dårlig humør å gjøre , det har snarere med sunt bondevett å gjøre.
Har ikke selskapene "Code of Conduct".
Kanskje man skal studere retningslinjene litt her?

Kanskje jeg lider av dårlig morgenhumør, men jeg synes dette var særdeles uprofft.

Det er da langt på dag - og som OJB sier - det finnes "conduct guidelines" i alle bedrifter som gjelder fra topp til bunn. Morsomt, kanskje (under sterk tvil), smart - neppe.

Back