• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dagens 757

Digger det!

Flotte bilder av en nydelig maskin. 757 er virkelig nydelig.

Det siste bildet illustrerer meget godt fordeling av løft på vingene. Mest kondens ved vingerøttene = lavest trykk og dermed mest løft :)

Lekkert lekkert! B757 er virkelig noe av det flotteste Boeing
har produsert i mine øyne... og så Condor med -300 da gitt,
aj aj aj..

Gøy med bilder av Boeings fineste!


Takker så mye alle sammen! :)
 
Utrolig flott bilde, av en av de nydeligste spesial-liverys
som Icelandair har hatt noen gang, veldig bra!
 
Fine fly 757.
Har noen timer på de.
Eastern flygerene kalte dem Atari Ferrari.
Veldig sprek med RR motorene, bruker nesten aldri full guffe på Take Off, som regel redusert thrust.
Unntaket var før banen på STT ble forlenget. Lite fjell på enden av banen. Da var det å stå på bremsene og kjører gassen helt opp, så slippe bremsene. Som å sitt i en Dragsten, ganske sporty. Pax ble advart på forhånd.
All motorkraften kom godt med når man fløy på La Paz. 13 200 for høyde over havet, tynn luft og veldig lang rullebane. 757 var skreddersydd for den plassen.
 
Back
Top