Da var det slutt

Men fra april er Sterling tillbage på OSL - det ser ud til at Cimber planlægger at 2 af de daglige flyvninger på BLL-OSL skal flyves af Sterling med 737.

Kan det virkelig være marked for 2x B738 på OSL-BLL? Skulle nesten tro at det var bedre med ATR her, skjønner ikke helt hvordan markedet er stort nok for Boeing'ene.

Nu er det vel 737-700 QI skal flyve med

Det er jo sånn sett bedre, men fremdeles veldig mye større - og kanskje for stor - for OSL-BLL? -700 tar vel omtrent 150 pax, og selv det ser jeg for meg at må være alt for stor kapasitet, med mindre billettene gis bort. Og da blir det jo ikke kroner i kassa...

NB fløy vel med -700 på ruten daglig, om enn bare en gang? Det gikk ikke lenge før BA var presset ut av ruten.

Husker ikke hvor ofte de fløy men ruten gikk bra den. BU brukte også en 737 på samme rute, den gikk ikke spesielt bra.

Det er jo sånn sett bedre, men fremdeles veldig mye større - og kanskje for stor - for OSL-BLL? -700 tar vel omtrent 150 pax, og selv det ser jeg for meg at må være alt for stor kapasitet, med mindre billettene gis bort. Og da blir det jo ikke kroner i kassa...

Jeg tror Cimber har ramt plet med 2x737-700 + 2xCRJ-200. Ruten har året igennem været den 3 største ud af BLL, specielt denne rute har været i kraftig vækst. Inden Cimber købte Sterling havde de allerede annonceret udvidelse på denne rute fra 4 til 5 daglige.

Jeg tror Cimber har ramt plet med 2x737-700 + 2xCRJ-200. Ruten har året igennem været den 3 største ud af BLL, specielt denne rute har været i kraftig vækst. Inden Cimber købte Sterling havde de allerede annonceret udvidelse på denne rute fra 4 til 5 daglige.

5 daglige mellom Oslo og Billund? Ikke verst, trodde dette egentlig var størrelsesmessig Dash- eller CRJ-mat etpar ganger om dagen maks. Men jeg er ikke lei meg for at jeg ta feil altså! ;)

Husker ikke hvor ofte de fløy men ruten gikk bra den. BU brukte også en 737 på samme rute, den gikk ikke spesielt bra.

Dette var vel første rute til utlandet Braathens fikk lov av Staten å fly etter SAS ble opprettet. (1990?)

Jeg har et *På Norske Vinger* blad hjemme i Bergen fra Juni 1990. Der var det en repotasje fra dette eksotiske reisemålet. Mulig den startet opp i 1989 men ikke seinere en 1990.
Skal finne frem det bladet neste gang jeg er til Bergen.
Malmø var rute nummer 2 tror jeg. Har en reklamefolder for den ruten.

Skal Cimber re-brande Sterling maskinene , eller skal de fly under Sterling navnet ?
Noen som vet ?
Så i dag en booking med Cimber fra Aalborg til Malaga, med Cimber rutenummer:

CIMBER AIR - QI 4445
SAT 03OCT AALBORG DK MALAGA ES 0700 1045
DURATION 3:45
NON STOP NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - T ECONOMY
FLIGHT OPERATED BY NB STERLING AIR

Skal Cimber re-brande Sterling maskinene , eller skal de fly under Sterling navnet ?
Noen som vet ?

Det er et godt spørgsmål - indtil videre er det sikkert at alle flyvninger som Sterling skal flyve bliver under QI prefix. Men om det så bliver i Sterling eller QI bemaling er en anden sag - men mon ikke snart det bliver afklaret...

Får man EuroBonuspoeng på disse rutene? Får jo det med Cimber (bortsett fra enkelte, spesifike ruter).

Det er et godt spørgsmål - indtil videre er det sikkert at alle flyvninger som Sterling skal flyve bliver under QI prefix. Men om det så bliver i Sterling eller QI bemaling er en anden sag - men mon ikke snart det bliver afklaret...

Får man EuroBonuspoeng på disse rutene? Får jo det med Cimber (bortsett fra enkelte, spesifike ruter).

Dem har vel sagt hva og hvordan:
"Sterling videreføres under samme navn og som selvstændigt selskab, dog kun som udlejer af foreløbig to fly til Cimber. Cimber vil fremover stå for al drift og salg af billetter mm."

Altså Sterlingmaskiner som flyr Cimberruter

Cimber Sterling... Hadde vært interessant å se argumentene fra markedsavdelingen som taler for å blande inn Sterling i Cimber-navnet.

Cimber Sterling... Hadde vært interessant å se argumentene fra markedsavdelingen som taler for å blande inn Sterling i Cimber-navnet.

Ja det samme tenkte jeg. Dette virker svært lite gjennomtenkt!

Hvorfor blande ut en allerede svært god merkevare med noe som har blitt frekvent assosiert med negativt fortegn det siste halve året!

Tror ikke du skal regne med bonus point på ruter hvor QI/NB skal flyve parallelt
med SAS...F.ex optjenes der ikke bonus AAR-CPH med QI
I det hele taget burde SK gå ind og revurdere om man i det hele taget skal have Eurobonus på Cimber ruter...bare min mening
Hilsen
Ole

Ja det samme tenkte jeg. Dette virker svært lite gjennomtenkt!

Hvorfor blande ut en allerede svært god merkevare med noe som har blitt frekvent assosiert med negativt fortegn det siste halve året!

Min første tanke var "tabbe", enkelt å greit. Men så må jeg stille spørsmålet om det i det hele tatt er noe positivt forbundet med Sterling? Det må nesten være det ellers ville de vil ikke brukt det????

Back