Da var det slutt

Informasjonen var dårlig fordi han likte ikke det de sa. Fra Sterling sin side skulle det nesten holdt med følgende info "Sorry, vi er konkurs, vi flyr ikke mer, og vi har ingen penger eller resursjer å bruke for å hjelpe dere. Lykke til på reisen!"

Utrolig hva lovens lange arm kan bistå med ^_^ Ellers kan man lure på om fyren er blitt feilsitert eller noe når han synes "Informasjonen fra Sterling er kjempedårlig". Er selskapet konkurs og ahr sluttet å fly er det fint lite mer å vite av praktisk interesse for å si det sånn.

Jeg lurer på hva en saxofon koster på Gran Canaria og om han ville gått på rødt eller grønt ved ankomst :rolleyes:

Cimber hjælper også - mod betaling....

I virkeligheden er Cimbers holdning også meget fin. Lidt befriende at se nogle, der ikke blot vil være gravrøvere og have billig omtale, som f.eks Stig Elling fra Star Tour, der lover at de vil tage NB-pax med. Men hvor mange destinationer har de lige til fælles? Og hvor mange pladser er der lige på de normalt fyldte charterfly? Se det er gravrøveri at tiltuske sig omtale på den baggrund... Så har jeg mere respekt for Thomas Cook, der blev hyret som erstatningsfly (med en større flytype) og stillede de 100 ekstra pladser til rådighed - det kan man da forholde sig til.

Flot at SK og DY m.fl. hjælper NB-pax, men i virkeligheden har jeg også meget sympati for Cimbers holdning...

Sterlingpassagerer hos Cimber
Cimber forsøger at hjælpe Sterlingpassagerer så godt som overhovedet muligt

”Også hos Cimber forsøger vi at hjælpe strandede Sterlingpassagerer så godt som muligt. Vi har bl.a. indkaldt ekstra mandskab i vores reservationscenter, så det er nemmere for Sterlingpassagerer at komme igennem” udtaler Bjarne Rasmussen, salgs- og marketingchef hos Cimber.

Cimber tager meget gerne Sterlings berørte passagerer med på alle de afgange, hvor der er plads. Dog tilbyder Cimber ingen særlige priser for Sterlingpassagerer, men almindelig dagspris, som Cimbers faste passagerer også må betale.

”Vi ser umiddelbart ingen logik i, at de passagerer, der oprindeligt har valgt at flyve med Cimber, indirekte straffes, ved at vi åbner op for at tage Sterlingpassagerer - som jo fra begyndelsen har fravalgt Cimber - med til en favørpris. Det vil ikke være fair overfor vores faste, trofaste kunder, der typisk også selv booker sent, og meget tæt på afgang”. Forklarer Bjarne Rasmussen og uddyber: ”En af vores kundeværdier er loyalitet, og loyalitet er i vores verden ikke at tilbyde eksisterende kunder dårligere vilkår end nye kunder.”

Last edited:
Jeg lurer på hva en saxofon koster på Gran Canaria og om han ville gått på rødt eller grønt ved ankomst :rolleyes:

Vi vet hva han heter, og noen her på forumet har sikkert tilgang til systemer hvor vi kan finne ut når ha returnerer til OSL.. Jeg kan skaffe kontakt med tollvesenet :p;)

Fuld respekt for Cimbers holdning.

Hvornår ser vi QI med flere fly på OSL? fra BLL og med LGW forbindelse?

BLL-PRG, FCO, AGP, og SZG bliver nok bare erstattet med charterflyvninger.

Mere spændende at se hvem der kommer ind på NB charter afgange?

Fløy Sterling noe OSL-CPH nå siste tiden, da, eller er det bare et presse-stunt?

Nei, Sterling sluttet i september å fly mellom København og Oslo. Man kunne riktignok kjøpe billetter hos Sterling, men det var Norwegian som opererte flygningene - og derfor rammes ikke passasjerer med billett kjøpt hos Sterling på denne ruten. DFDS' initiativ fremstår dermed litt rart.

”Vi ser umiddelbart ingen logik i, at de passagerer, der oprindeligt har valgt at flyve med Cimber, indirekte straffes, ved at vi åbner op for at tage Sterlingpassagerer - som jo fra begyndelsen har fravalgt Cimber - med til en favørpris. Det vil ikke være fair overfor vores faste, trofaste kunder, der typisk også selv booker sent, og meget tæt på afgang”. Forklarer Bjarne Rasmussen og uddyber: ”En af vores kundeværdier er loyalitet, og loyalitet er i vores verden ikke at tilbyde eksisterende kunder dårligere vilkår end nye kunder.”

Synes denne holdningen er god og fornuftig. Det har vært altfor mange PR-stunt i forbindelse med Sterlings konkurs.

Den tror jeg er smart av Cimber, og svært mange av Sterlingpaxen vil ikke fly med Cimber igjen senere uansett - rett og slett fordi de uansett velger et billigselskap. Har stor respekt for Cimbers beslutning her!

Nei, Sterling sluttet i september å fly mellom København og Oslo. Man kunne riktignok kjøpe billetter hos Sterling, men det var Norwegian som opererte flygningene - og derfor rammes ikke passasjerer med billett kjøpt hos Sterling på denne ruten. DFDS' initiativ fremstår dermed litt rart.

DFDS vet nok at det blir minimalt med pax, men de fremstår som en reddende engel i media. Smart trekk! :)

Vi vet hva han heter, og noen her på forumet har sikkert tilgang til systemer hvor vi kan finne ut når ha returnerer til OSL.. Jeg kan skaffe kontakt med tollvesenet :p;)

Ser for meg overskriften i Aftenposten dagen etter at han har satt beina på norsk jord:

TATT FOR SAXOFON-SMUGLING

- Sterling og Tollvesenet gjorde min saxofon veldig dyr. Jeg ringte politiet, men de visste ingenting, sier Marcos Mardones.

^_^

DFDS vet nok at det blir minimalt med pax, men de fremstår som en reddende engel i media. Smart trekk! :)

Ja, og i tillegg bruker passasjerene sikkert nok penger ombord, så DFDS får også en del penger i kassa for sin redningsaksjon. Ikke dumt det ;)

Ikke minst med tanke på at inntektene ligger på forbruket om bord og ikke nødvendig vis i billett prise:exclaimation

Dette har lite med godhet å gjøre og heller et særdelest frekt PR fremstøt av DFDS!

Jeg ble ikke overrasket da jeg så morgenyhetene i dag tidlig. Sterling har med sin forferdelig rotete forretningsstrategi ødelagt fullstendig for seg selv. De har aktivt drevet prisdumping som de umulig har kunnet tjent penger på og i tillegg åpnet ruter som overhodet ikke har hatt noe mening, ref, Oslo-Dortmund og Bergen-København, som et par ekspempel. Hele sjappa har vært et lekeprosjekt for pengegutta på Island. Skandinavisk luftfart blir sunnere uten NB. Men jeg føler med de ansatte selvsagt som i dag har en meget trist dag.

Last edited:
Det gikk som det måtte gå. De siste årene har butikken vært mer og mer lekestue og det er ikke få hundre millioner som har rent ut av kassa. Undres på om det er samme måten de har drevet bank på der på Island, kan ikke si noe annet enn at det ligner litt.

Ser også at avisene stadig kommer med nye passasjerer som har bestilt billetter hit og dit og som nå ikke kan reise, bryllupsreise til Roma, jentetur til Paris, forretninger til København osv, men faktum er jo at NB knapt fløy på Norge lenger. Uten å kritisere journalister; de burde sjekke opp om passasjerene faktisk har billett på en Sterling-flight.

Hvordan rammer dette ansatte i f.eks. Menzies? Eller er Menzies allerede såpass nedbemannet i forhold til at NB kun skulle fly OSL-BLL, at det ikke får noe å si?

Dette har lite med godhet å gjøre og heller et særdelest frekt PR fremstøt av DFDS!

Særdeles frekt PR fremstøt? Du tuller nå, sant? Hvis dette
er frekt PR-stunt i dine øyne, ja da kan du neppe ha sett mye
PR fra de fleste flyselskap i de senere år..

Vel, kanskje ikke heeeelt uventet dette heller? Men, om Norwegian etablerer base på CPH, det ville vel være å skyte seg i leggen å ture videre med alle NB's fly og ansatte?
Det ville vel i såafall være bedre å etablere en base på CPH med et langt mindre antall fly og ansatte?

Hva synes folket? Kjør debatt :)

Nå ser det ut som vi har fått en egen tråd om denne "nye basen". Men det viktigste her må jo for all del bli at de ikke gjentar NBs feil...

Det kaller jeg å smi mens jernet er varmt - kanskje på tide med et navneskifte til Scandinavian Air Shuttle?

Hmmm . . . blir vel noe feil med en slik forkortelse

Hva med Nordic Air Shuttle, så tar en Finnair med i slengen?

Nå har vel både SAS, Norwegian, Star Tour, Thomas Cook, DFDS og sikkert med flere sagt at de kan hjelpe i nøden.

Hvor blir det av NSB? ;)

Back