Da var det slutt

Desverre ikke uventet - men like fullt trist for ansatte og passasjerer som blir rammet.
 
Hmmm ......
Informasjonssjef Jo Kobro ved Oslo lufthavn Gardermoen sier flyplassen allerede i forrige uke ble varslet om at Sterling kom til å kansellere dagens avganger.
 
JA, svære tiden men ledelsen af selskabet har efter min
mening ikke været konsekvent nok !

Stor irritation for alle berørte, men måske giver det grundlag
for andre til at bygge noget mere vedvarende :72::72:


FRA STANDBY.DK
Det er en sort dag for dansk rejseindustri, vurderer Stand By i denne kommentar
Der sidder mange folk rundt omkring i danske flyselskaber og rejsebureauer, der har haft deres gang i Sterling. Hvad enten det har heddet Sterling Airways, Sterling European eller Sterling Airlines. Sterling har gennem fem årtier været en fællesnævner for innovation, korpsånd og sammenhold i både flyindustrien og rejsebranchen. Det er trist, trist, trist, at ”de røde” nu ikke er luftbårne længere.

For flypassagererne er det trist. Fordi Sterlings kollaps – så ventet det nok har været – uvægerligt kommer til at betyde mindre konkurrence, og dermed højere billetpriser. Som hr. og fru Danmark var vi alle sammen godt tjent med et flyselskab, der med stor risiko turde sætte nye standarder for, hvad flytransport skulle koste.

For rejsebureauerne er det også trist. Fordi adgangen til gruppe- og charterserier nu vil byde på én udbyder mindre, og dermed også mindre konkurrence. Det bliver, alt andet lige, vanskeligere for især mellemstore og små bureauer at finde plads til en bæredygtig indtjeningsmargin i et indkøbsmarked, hvor den største, hjemlige lavprisspiller pludselig mangler.

For ”de røde” – det gælder både nuværende og forhenværende ansatte i Sterling, er dagens konkursbegæring mere end trist, - den er nærmest en tragedie. Der findes næppe den virksomhed eller organisation i rejsebranchen, der som de skiftende Sterling-selskaber har været båret af en vilje og en korpsånd, som den, der nu må lade livet.

Der var mange medarbejdere, som kneb en tåre, da daværende Maersk Air forsvandt i sommeren 2005. Mange af dem nåede også at blive ”røde” med Sterling. Nu må de græde igen. For denne gang viste der sig desværre ingen køber, der var tilstrækkeligt stærk til at byde ind på det nok mest spændende projekt, dansk luftfart har budt på i de seneste fem årtier.

At operationen lykkedes – men patienten desværre omkom – er en rammende gravskrift for det lavprisselskab, der for få år siden kunne bryste sig af at være både det største og førende op vore breddegrader. Og der er nu en betydelig risiko for, at de tilbageværende flyselskaber i markedet ikke for alvor har lært lektien, men atter blot bevidstløst vil skrue billetpriserne op, i stedet for at tilpasse deres organisationer til markedets krav.


Sker det, og det er vel sandsynligt, må man virkelig bede de højere magter om at sikre, at Sterling endnu engang opstår som endnu en Fugl Phønix. Det kan der hurtigt blive brug for i rejseindustrien.

Det mener STAND BY
 
Trist men uundgåelig......Gad vide on SAS og Cimber Air idag flyver extra fly mellem AAL og CPH
Hilsen
ole
 
Det er en trist dag for alle passasjerer som står rundtomkring i Europa med verdiløse billetter, og alle Sterling-ansatte som i dag ikke lenger har jobb. Jeg føler med dem, dette er trist. På den annen side, kan det være godt for skandinavisk luftfart at "den syke danske" forsvinner, så kan kanskje de resterende selskapene få en lettere situasjon. Som SAS-ansatt håper jeg Susanne Larsen (CEO SAS DK) har hatt en plan i skuffen og kan fylle deler av tomrommet etter Sterling.

Det var et spennende eventyr så lenge det varte, men dessverre ingen overraskelse at det kom nå.
 
Må si meg enig med Ck der. Forferdelig trist for de som har hatt troen og stått på for selskapet.
 
Håper også at Norwegian.se fyller tomrommet i Sverige - det vil være bra for Norwegian, bra for det svenske publikum og nok også bra for SAS.
 
Otroligt trist för mina kollegor (ja jag ser alla i branschen som kollegor) och passagerare som har haft ett intresse i att Sterling har fortsatt. Detta kommer också väldigt olägligt eftersom det är mitt i höstlovet här i Sverige och antagligen kommer vi att få läsa om många strandsatta närmaste dagarna.

Det som jag undrar över är vad detta kommer att betyda för deras handling agent Nordic Aero som enligt uppgift redan nu verkar slita och med tanke på vad som hände på CPH....
 
Det syntes jeg var virkelig trist... Har mange av mine største flyminner med Sterling - Boeing 727, DC8 og ikke minst belle Caravelle.

Har også likt det moderne Sterling - spesielt med tanke på at du får det du betaler for.

Trist.
 
Last edited:
Kommer fra oSL nå, med tog. Helt jævlig bare å trille bilen 2 km igjennom Lillestrøm.

Hyggelig dame sjekket fruen inn til MNL. Hun fortalte at hun allerede har fått kjeft fra NB's LPA reisende. Helt utrolig..

Møtte learjet som hadde fått i oppdrag å ta i mot alle sinte folk. Men Stefan er alltid super-cool så det går greit..:exclaimation:cool:
 
Og SAS.dk hjelper stranded pax og ansatte.
"Vi tilbyder de kunder, som er strandet i udlandet og skal til København, at de i næste 48 timer kan henvende sig til SAS. Og hvis vi har ledige sæder på de destinationer, hvor Sterling også flyver, så tager vi dem selvfølgelig dem med hjem, selv om de har en Sterling-billet," siger Susanne Larsen, adm. direktør i SAS Danmark, til Ritzau."
Også medarbejderne i Sterling, der er strandet i udlandet, kan henvende sig til SAS, så de kan komme hjem, oplyser Susanne Larsen.

http://borsen.dk/transport/nyhed/143734/
 
och mina kollegor på Arlanda rapporterar om vissa passagerare som har skällt ut SAS för att "Ni inte sätter in flygplan för att rädda folk som skall PÅ semester"

I övrigt ganska lungt därute.
 
Back
Top