Da var det slutt: OSL-LCY

Må også si at SAS har rotet fælt med prisingen her ut fra det jeg kunne se i høst. Helgeprisene på denne ruten er ofte avsindig dyre, slik at man får inntrykk at flyene nærmest er fulle mange måneder i forveien. Men etterhvert begynner prisene å gå ned en del ofte. Men generelt vil jeg si at prisene OSL-MAN er høye, men det er jo andre på forumet som nok har adskillig bedre kunnskaper om dette ut fra at de bruker ruten mye.;)

Det er riktig. For helgeturer Oslo-Manchester-Oslo har prisene vært vanvittige, med billetter til 1500-2000 per strekning mange måneder i forveien. De eneste dagene det har vært mulig å oppdrive billetter fra Oslo til Manchester til laveste pris, ca. 500-700 kr., er søndager og mandager.

Kabinfaktoren har vært mildt sagt begredelig alle gangene jeg har reist med denne ruten, ofte ikke mer enn 30-40 passasjerer om bord.

Det er riktig. For helgeturer Oslo-Manchester-Oslo har prisene vært vanvittige, med billetter til 1500-2000 per strekning mange måneder i forveien. De eneste dagene det har vært mulig å oppdrive billetter fra Oslo til Manchester til laveste pris, ca. 500-700 kr., er søndager og mandager.

Kabinfaktoren har vært mildt sagt begredelig alle gangene jeg har reist med denne ruten, ofte ikke mer enn 30-40 passasjerer om bord.

Når man hører slike historien (som ikke bare er basert på en enkelt observasjon) så lurer man unektelig litt på hva revenue management til SAS driver på med. Spekulerer de i utgangspunktet i at det er så mange fotballinteresserte mennesker som skal fra OSL til MAN...? De gjetter tydeligvis ikke riktig siden kabinfaktoren høres ut til å være skremmende lav.

Når man hører slike historien (som ikke bare er basert på en enkelt observasjon) så lurer man unektelig litt på hva revenue management til SAS driver på med. Spekulerer de i utgangspunktet i at det er så mange fotballinteresserte mennesker som skal fra OSL til MAN...? De gjetter tydeligvis ikke riktig siden kabinfaktoren høres ut til å være skremmende lav.

Ja, enig. Jeg vet ikke om det lykkes dem å fylle opp helgeflyene helt. Mulig en del plasser går/reserveres (?) til diverse reiseselskaper som arrangerer fotballturer? SAS tilbyr jo selv fotballpakker med stadionbillett og overnatting. Alldeles utmerket inntil man prøver å få flybilletter...:8: Da får man opp ville priser.

Jeg har fulgt godt med på prisene på denne ruten de siste 1 1/2 - 2 årene og i fjor hadde de i alle fall heftige prisdumping i forbindelse med kampanjer. Og det skal sies; var det en destinasjon i julekalenderen nå sist hvor tilbudet ikke var så verst, var det nettopp MAN, hvor man gikk kraftig ned også på en del helgeavganger.

De nye avgangstidene:

Oslo-Manchester: 17:50 - 19:00
Manchester-Oslo 19:50 - 22:45

Ruten skal gå mandag, tirsdag, torsdag, fredag og søndag - med noen unntak - og dermed er tirsdag lagt til i forhold til vinterprogrammet. I forrige sommerprogram gikk ruten også på onsdager. I ruteprogrammet er denne lagt inn med gammel avgangstid, men det er ikke mulig å bestille denne.

SAS øker for øvrig fra en til to daglige avganger fra Stockholm, mens København-Manchester opprettholdes med to daglige, mot tre daglige i forrige sommerprogram.

De nye avgangstidene:

Oslo-Manchester: 17:50 - 19:00
Manchester-Oslo 19:50 - 22:45

Ruten skal gå mandag, tirsdag, torsdag, fredag og søndag - med noen unntak - og dermed er tirsdag lagt til i forhold til vinterprogrammet. I forrige sommerprogram gikk ruten også på onsdager. I ruteprogrammet er denne lagt inn med gammel avgangstid, men det er ikke mulig å bestille denne.

SAS øker for øvrig fra en til to daglige avganger fra Stockholm, mens København-Manchester opprettholdes med to daglige, mot tre daglige i forrige sommerprogram.

Disse rutene korresponderer dessverre dårlig for mitt vedkommende, og sannsynligvis alle nord for TRD. Men sånn er det bare av og til...

Jeg har lekt litt med tanken om hva WIF kunne fått til med en TRF-LCY rute med Q400, men jeg er usikker på om den klarer det? TRF er jo igjen ikke så langt unna OSL.

Glem det! Det er uansett ikke noe stort forretningsmarked fra Torp.

Bekymringsfullt at SK ikke fikk butikk i LCY-prosjektet. Nå kommer BA, og sitter trolig på bedre slottider i LCY enn SK hadde.

Bekymringsfullt at SK ikke fikk butikk i LCY-prosjektet. Nå kommer BA, og sitter trolig på bedre slottider i LCY enn SK hadde.

Mener du at BA kommer som i at de har bestemt seg for å erstatte SAS sin rute?

SAS skal uansett ha for at de forsøkte!

Ingen kunne vite, da LCY ble startet, at finans-businessen skulle tanke så spektakulært. Whoa!

Back