Da sier vi velkommen til ... Joon

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/283077/air-france-to-conclude-joon-brand-in-late-june-2019/

Air France on Thursday 21FEB19 filed scheduled changes which sees the end of JOON-operating service. Based on schedule and inventory listing, last JOON-operating flights, specified with IATA airline code “JN”, as well as aircraft owner/cabin crew by JOON remark, on various routes as follow.

Paris CDG – Barcelona 26JUN19
Paris CDG – Bergen 31MAR19
Paris CDG – Berlin Tegel 26JUN19
Paris CDG – Budapest 26JUN19
Paris CDG – Cairo 25JUN19
Paris CDG – Cape Town 27JUN19
Paris CDG – Fortaleza 25JUN19
Paris CDG – Istanbul 29MAR19
Paris CDG – Lisbon 26JUN19
Paris CDG – Madrid 26JUN19
Paris CDG – Manchester Planned service transition to JOON from 31MAR19 cancelled
Paris CDG – Mumbai 25JUN19
Paris CDG – Naples 30MAR19
Paris CDG – Oslo 26JUN19
Paris CDG – Porto 26JUN19
Paris CDG – Prague 26JUN19
Paris CDG – Quito 26JUN19
Paris CDG – Rome 26JUN19
Paris CDG – St. Maarten 28JUN19
Paris CDG – Stockholm 26JUN19

Så blir det spennende å se hvor lang tid de bruker til å male om flyene, og om A340-300 maskinene som vel er på vei ut i løpet av 2020 blir malt tilbake i AF farger

De 6 første A350 maskinene, hvor 3 kommer i år, vil bli levert i en såkalt «Joon-konfigurasjon» og vil i første omgang bli brukt på low yield ruter hvor dagens A340-300 maskiner tilhørende Joon flyr i dag.

Nå har jeg ikke fløyet Joon, og kan ikke sammenligne service, men jeg fløy Air France i går på to flyvninger, hvorav jeg oppgraderte ved check in i appen til business på intra europeisk for ca. 600 kr. Den neste var i eco. Begge klasser har blitt bra bortsett fra boarding til den første flyvningen hvor det var meget kaotisk og sky priority ble ropt opp for boarding flere ganger uten at det ble gjort noe forsøk på av personalet til å be folk om å slippe dem frem, samt en defekt USB kontakt. Mat og plass i biz var bra og jeg fikk jobbet på noe som hastet. Neste flyvning i eco var bra, bortsett fra bussgate på CDG, men her virket USB kontakten og nødhjelp til nesten utladet mobil ble gitt. Serveringen i eco var overraskende bra, en liten "bag" med en liten påsmurt baguette, en liten salat, kake og juice. Kaffe/te og kald drikke kunne man også få. Dette var langt bedre enn siste tur med AF for et par år siden.

Er Joon mye dårligere? Jeg tror også at det er smart å redusere antall merkevarer folk blir bare forvirret om man tror man bestiller AF, men får noe annet. Ikke alle har fått med seg alle merkevarene.

Last edited:
Joon var jo bare tull. Hop syns jeg derimot er helt ok. Særlig med Paris som mål eller utgangspunkt, med den nye loungen på 2G.

Back