• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Da er Edvard Munch klar for imorgen ser jeg

Blir spennende å se de nye skinnsetene som DY innfører med denne maskinen!
 
Skinnsetene blir noe helt nytt i det norske markedet på så store fly. Er nok endel dyrere i innkjøp, men ganske mye enklere å holde rent, dessuten varer dem vel litt lenger.
 
Ingen nyhet... Dette hadde SAS allerede på slutten av 80-tallet begynnelsen av 90-tallet. Passasjerene likte det ikke - så da kom stoffsetene tilbake!
 
Originally posted by EB
Ingen nyhet... Dette hadde SAS allerede på slutten av 80-tallet begynnelsen av 90-tallet. Passasjerene likte det ikke - så da kom stoffsetene tilbake!
Kan ikke vært mange setene i skinn...kan ikke huske ett eneste SAS-sete i skinn de gangene jeg fløy.
Merkelig at alle endringer alltid blir gjort fordi "kundene vil/vil ikke"....
Men sikkert en grei unnskyldning for å innføre noe.

Ta f.eks seating - som SAS hadde innenlands og som kundene plutselig ville ha, mens kundene til Braathens ikke ville ha det...merkelig siden de fløy til de samme destinasjonene og har vel sånn noenlunde de samme type passasjerene.
 
Var vel en del DC-9`ere som fikk seter i grått skinn.... Alle DC10`erne fikk vel grå skinn seter på Business Class...og jeg tror vel at noen av 767`ene også fikk dette... Kan sikkert ha virket stilig på papiret - men ombord ble det et meget kaldt miljø...
 
Jeg fløy en del DC-9-41 OSL-SVG-OSL våren og høsten 2000, og mener de hadde mørke skinnseter. Husker jeg feil?
Mener å huske noe om grå skinnseter i 763 i 89 også, er jeg helt på jordet? Eller var det bare jeg som husker helt feil? Tror vi satt på Euroclass eller noe til EWR.

Skinnseter eller ikke er egentlig ett fett for meg som passasjer, gi meg et bredt sete med benplass!:up:
 
Du husker riktig vedr. de grå setene ombord på 767`n i 89... Det var skinn på business og stoff på turisklasse. På DC-9`ern var det vel 70-80% skinn og noen rader bakerst med stoff. Alt tok slutt samtidig på tidlig 90 tall... Hva du opplevde i 2000 vet jeg ikke...
 
Originally posted by MartinLangaas
Hvorfor grå buk på KKS når de lakkerer hele flyet alikevel?
Kanskje det er anti-rust maling...hehe...
...eller en snikendring av dekor:p
 
-Og her er første ankomsten på BGO for LN-KKS.
Kom som DY 624 fra Oslo.
 

Attachments

  • Norwegian_LN-KKS_a_.jpg
    Norwegian_LN-KKS_a_.jpg
    36.8 KB · Views: 10
Synd det ikke var den "rette" vinden, så da fikk det bli den gamle spotterplassen istedet.
 

Attachments

  • Norwegian_LN-KKS_b_.jpg
    Norwegian_LN-KKS_b_.jpg
    44.3 KB · Views: 9
Back
Top