• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Da er det slutt på SAS Part M i Norge

Re: Da er det slutt på SAS Part M i Norge

Jeg har fått norske aviser når jeg har reist ut fra København flere ganger, jeg - f.eks. til London og München nå i år. Men danske og svenske aviser er generelt mye bedre enn norske, så det er ikke noe must... Sånn bortsett fra når det er lenge siden man har vært i Norge, da er det herlig å fly SAS og å lese norske aviser!

Jeg har fått norske aviser når jeg har reist ut fra København flere ganger, jeg - f.eks. til London og München nå i år. Men danske og svenske aviser er generelt mye bedre enn norske, så det er ikke noe must... Sånn bortsett fra når det er lenge siden man har vært i Norge, da er det herlig å fly SAS og å lese norske aviser!

Avismarkedet i de tre SAS landene er nokså ulike.

I Sverige betaler faktisk avisene for å være det produktet som tilbys til passasjerene ved gate som et ledd i markedsføringen av avisene.

I Danmark er det etter Svensk og Norsk standard ingen "store aviser" med samme opplag som de største Norske og Svenske avisene. Det leses også lang færre aviser på danske flighter enn de Norske og Svenske.

I Norge er det noe ganske annet. De største avisene i Norge er også blandt de største avisene i Skandinavia. Vi er også på verdenstoppen når det gjelder å lese avis. Dessuten leses hver avis av langt flere enn i Danmark og Sverige, slik at nedslagsfeltet pr avis er svært høyt i Norge. Uten at jeg kan røpe tall, så er det ikke få aviser som distribueres til flyselskapene og flyplassene i Norge, enten som løssalg eller gratis aviser på fly!

Det er ikke uten grunn at Schibsted er en av europas største mediehus^_^

Last edited:

SAS Norge kommer trolig til å flytte hele den tekniske ledelsen med 32 ansatte fra Sola til Gardermoen

Operativ direktør Dag Falk-Petersen i SAS Norge sier til Aftenbladet.no at det er både operative og utøvende årsaker til at selskapet mener det er bedre og mer effektivt å samle selskapets tekniske ledelse sentralt på Gardermoen. Han understreker at det tross alt er her det meste av selskapets øvrige virksomheter ligger.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1530264.ece?jgo=dne

Back