Hei alle sammen!
Dette er min første post på Scanair forumet. Etter å ha lest at SAS vil redusere sine utslipp kraftig fra 2014 på grunn av et mulig nytt fly med karbonfiber og ny motor kom jeg til å tenke på en sak. Kan det være en ide for SAS å erstatte dagens MD-80 med C130 fra Bombardier?
Flyet tar 145 seter (sikkert trange) nøyaktig det samme som SAS sin MD-80. Flyet skal fly i 2013, så jeg kom til å tenke at dette slett ikke var en dårlig ide.
Se for dere en løsning hvor SAS erstatter Q400 med NextGen CRJ og blir "Launch customer" for C-serien. Da må SAS få noen heftige rabatter. Selv om SAS kanskje ikke har så god erfaring med å lansere nye Bombardier produkter (ref Q400 problematikken). Men med å bestille alt nytt materiell fra en og samme leverandør burde de få heftige rabatter.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/01/04/074614.htm
Dette er min første post på Scanair forumet. Etter å ha lest at SAS vil redusere sine utslipp kraftig fra 2014 på grunn av et mulig nytt fly med karbonfiber og ny motor kom jeg til å tenke på en sak. Kan det være en ide for SAS å erstatte dagens MD-80 med C130 fra Bombardier?
Flyet tar 145 seter (sikkert trange) nøyaktig det samme som SAS sin MD-80. Flyet skal fly i 2013, så jeg kom til å tenke at dette slett ikke var en dårlig ide.
Se for dere en løsning hvor SAS erstatter Q400 med NextGen CRJ og blir "Launch customer" for C-serien. Da må SAS få noen heftige rabatter. Selv om SAS kanskje ikke har så god erfaring med å lansere nye Bombardier produkter (ref Q400 problematikken). Men med å bestille alt nytt materiell fra en og samme leverandør burde de få heftige rabatter.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/01/04/074614.htm