CSA Czech Airlines var Europas punktligste flyselskap i april 2012

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Kan ikke huske å ha sett CSA på toppen av slike rangeringer, men veldig hyggelig at et selskap som har slitt mye stikker seg frem! SAS var mest punktlig blant de aller største flyselskapene i verden. Her er listen for Europa:

OK CSA Czech Airlines - 95.51%
VO Tyrolean Airways - 94.25%
A3 Aegean Airlines - 93.52%
WA KLM Cityhopper - 93.26%
BT airBaltic - 92.80%
LO LOT - Polish Airlines - 92.03%
WF Wideroe's - 91.95%
EW Eurowings - 91.64%
EN Air Dolomiti - 91.18%
SK SAS - 90.78%

Og for USA:

QX Horizon Air - 94.33%
FL Airtran Airways - 93.67%
HA Hawaiian Airlines - 93.04%
CP Compass Airlines - 92.39%
TA Taca Int'l Airlines - 90.28%
YV Mesa Airlines - 90.17%
US US Airways - 89.98%
AS Alaska Airlines - 89.98%
DL Delta Air Lines - 89.88%
OH Comair - 89.56%

Air Canadas punktlighet var for øvrig nede i 66.73 prosent.

Flere tall og mer informasjon her:
http://www.flightstats.com/go/story.do?id=1012

Last edited:
Snåle kategorier ... Hawaiian, som har et rutenett som strekker seg fra NYC til Sydney og Seoul klassifiseres som 'Regional' .. Jævlig diger region, spørru meg!

Jeg er ogsa stolt :) LOT bland de beste :) Og stedige problemer med 767 stor ikke :)

Last edited:
Hvordan måles punktligheten? Er det ut ifra gate og inn til gate? Og er det slik at på én rute så er man enten er punktlig eller ikke?

A3 er en svært seriøs gjeng. Jeg hadde dem som kunde i SITA og var svært imponert over kunnskap og seriøsitet.

Hvordan måles punktligheten? Er det ut ifra gate og inn til gate? Og er det slik at på én rute så er man enten er punktlig eller ikke?

E.g. i LOT - efter varje flyget fyller kaptenen en sorts logbook, ankomsttid ar tidspunkt da rutschkanor blev desarmerad och planet blev klart for pax deboarding.

I samma tidspunkten flying time for kabinpersonal ar slut.

Har flightstats egne kilder, eg radarer?

Måske en tilfældighed, men jeg bemærker, at Oneworld ikke er repræsenteret på listen. (Jeg er med på, at det er den mindste af de tre alliancer - og at JAL trods alt er repræsenteret på den asiatiske liste).

Last edited:
Back