• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Crosswind....

Du kan altså med ETT bilde fastslå at rorene du ikke ser er nøytrale sekundene før og etter? Pleier du å sitte med fast utslag på rorene under landing, eller pleier du å variere? ;)

Med kraftig vidvinkel ser også alt litt annerledes ut, så avstanden fra vingen til bakken kan være dobbelt så stor enn hva man først tror.

Hva er kilden for 44 kts? Når ble spottere en troverdig tjeneste for flyvær? Remarks-section sier noe om kraftig turbulens... Har det noe å si?

Jeg har ikke hørt at det lages like mye røyk når banen er bløt...

Og hvis han faktisk holder en hånd oppe så kanskje de faktisk måtte ta den praten på kammerset du snakket om ;)

-For å nevne noe...

Er du interessert i å tyde om en video er ekte eller ikke av en helt annen sak så send PM ;)
 
Last edited:
Hva er kilden for 44 kts? Når ble spottere en troverdig tjeneste for flyvær? Remarks-section sier noe om kraftig turbulens... Har det noe å si?

Mange fotografer bruker scanner og vil jo overhøre at tårnet formidler oppdaterte vindforhold over tårnfrekvensen. Ikke uvanlig det.

Her er forøvrig hele serien samt fotografens kommentarer. Tror vi dermed kan begrave denne delen av debatten.

http://www.airliners.net/aviation-forums/aviation_photography/read.main/347708/

a3101.jpg
 
Back
Top