Croatia Airlines til Skandinavien

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Croatia Airlines starter fast ruteflyvning til CPH fra maj 2008. Endnu ingen officiel annoncering af denne rute, men den er nu loaded i Amadeus - ruten fra Zagreb vil blive fløjet 3x ugenligt med følgende schedule:

ZAG-CPH OU480 15.50-17.40 x2x4xx7 A319/320
CPH-ZAG OU481 18.30-22.20 x2x4xx7 A319/320

Positivt at Croatia Airlines genåbner denne rute som de fløj for del år tilbage.

Dette er flott :)

Flere direkteruter fra Norden til Øst- Europa ønskes velkommen med glede ;)

Jeg har selv vært å feriert i Kroatia, noe som sterkt kan anbefales..!

Blir veli samarbeid med SAS...da Croatia også er medlem av Star Alliance.

Originally posted by EB

Blir veli samarbeid med SAS...da Croatia også er medlem av Star Alliance.

Formentlig ja - det er jo ikke så længe siden SAS forsøgte sig med CPH-ZAG med Q400, men ruten holdt ikke så længe. OU med A319/320 er formentlig er bedre alternativ for denne rute.

ZAG er forresten for nuværende på TOP 5 listen (nr 4) over uservicerede short haul ruter fra CPH med 8.460 årlige pax.

På denne TOP 5 liste er der desuden pt. to norske destinationer:

Nr 1 på listen er Ålesund (10.672)
Nr 5 på listen er Tromsø (7.345)

Spørgsmålet er dog om CPH kan lokke nogle selskaber til at åbne på disse to norske destinationer - kunne Ålesund evt. være noget for Coast Air?

Originally posted by PP

ZAG er forresten for nuværende på TOP 5 listen (nr 4) over uservicerede short haul ruter fra CPH med 8.460 årlige pax.

Spørgsmålet er dog om CPH kan lokke nogle selskaber til at åbne på disse to norske destinationer - kunne Ålesund evt. være noget for Coast Air?

TOS-CPH - yes!!:D Det var vel en midlertidig rute mellom TOS og CPH en gang i tiden. Jeg har vel vært noen (...) av de 7345 pax over CPH hvis gjennomgangstrafikk regnes med....

Originally posted by TOS

Originally posted by PP

TOS-CPH - yes!!:D Det var vel en midlertidig rute mellom TOS og CPH en gang i tiden. Jeg har vel vært noen (...) av de 7345 pax over CPH hvis gjennomgangstrafikk regnes med....

Hvornår gik denne rute - det må da være en del år siden?

Originally posted by PP

Originally posted by TOS

Jeg husker ikke helt (om nå ikke jeg har rotet ting veldig til og husker helt feil). Jeg tror det kun ble fløyet en (sommer-) sesong, men vi snakker nok om at det kan ha vært bortimot 10 år siden. Det er sikkert noen andre som husker detaljene

Croatia Airlines er så tilfredse med udviklingen på ZAG-CPH ruten således at de fra sommeren vil flyve daglig på CPH med A319 (5x ugentlig) og Q400 (2x ugentlig). Ruten blev denne sommer i 2010 fløjet 4x ugentlig.

Det blir daglig rute i sommerprogrammet - med en kombinasjon av Dash 8-Q400 og Airbus A319-100. Tror jeg skal prøve denne ruten når jeg returnerer fra Balkan i august.

OU480 ZAG0805 – 1030CPH DH4 fre, lør, søn
OU480 ZAG0835 – 1030CPH 319 man, tirs, ons, tors

OU481 CPH1115 – 1330ZAG DH4 fre, lør, søn
OU481 CPH1120 – 1315ZAG 319 man, tirs, ons, tors

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=41997

Mener TOS-CPH gikk nonstop med SAS MD80 sommeren 1997 eller 1998 ihvertfall.

Back