• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CRJ hos SAS

Selvfølgelig ikke noe som heter Q400NG, men det har blitt til at man kaller en modifisert utgave av Q400 som Q400NG. Så ikke noe offisielt navn fra Bombardier, men heller et internt navn i SAS-konsernet for tiden.

:)


Og hos andre operatoerer som f.eks. Horizon som skiller skarpt mellom Q400 og Q400NG og som har lagt et enormt press paa BBD for at de oppgraderte de "Classic" til NG standard....
 
Har jeg forstått det riktig, så går en del av forhandlingene mellom SAS og Bombardier ut på å komme frem til en definisjon på hva som skal inngå av modifiksjoner i en såkalt "Next Generation". De 4 maskinene som WF allerede har skal lang på vei tilfredsstille NG-kravet fordi de har gjennomgått diverse modifikasjoner (understell, harness etc etc) siste månedene som ingen andre Q400-maskiner som er i trafikk rundt omkring i verden, foreløpig har fått.
 
Back
Top