CRJ-200 - Nickelback of the skies

Spot on. Har mange timer i disse og det er ikke noe sted å tilbringe to timer i selskap med en diger neger.

Duuude det er tydelig at vi bor i to vidt forskjellige land, et utsagn som dette ville raskt foert til komplett avskiltning, null adgang til The Harbour Public House !! No Beer for you !!!!
 
Duuude det er tydelig at vi bor i to vidt forskjellige land, et utsagn som dette ville raskt foert til komplett avskiltning, null adgang til The Harbour Public House !! No Beer for you !!!!

Haha ... kom ned hit og sett deg ved siden av stopperen på fotballaget til Auburn eller UGA på en av CRJ'ene til ASA/Delta, så får nok pipen en annen lyd .. :p
 
CRJ-200 er ikke død. Air Wisconsin har inngått en avtale med Amrican om å fly opptil 60 CRJ-200 for dem i fem år fra våren 2023. I dag blir de disse maskinene for United

Initielt kommer 40 maskiner, men med muligheter for 20 til. Samt også potensielt CRJ-700

https://sec.report/Document/0001193125-22-225815/

On August 19, 2022, Air Wisconsin Airlines LLC (“Air Wisconsin”), which is an indirect wholly owned subsidiary of Harbor Diversified, Inc. (the “Company”), entered into a new five year capacity purchase agreement with American Airlines, Inc. (“American”), pursuant to which Air Wisconsin has agreed to provide up to 60 CRJ-200 regional jet aircraft for regional airline services for American (the “Agreement”). The capacity purchase agreement currently in effect between Air Wisconsin and United Airlines, Inc. is expected to terminate in accordance with its terms.
 
Jaja, et selskap som kan tilby regional fly OG piloter til å fly dem er jo liv laga om dagen for å si det slik. Lurer på hvordan United har tenkt å tette det hullet, spørs om det ikke blir en del kutt i småby-destinasjoner fra O´hare og Dulles.
 
Hva skjer med fasttrack til UA da? Byttes med AA eller må de bli?
e0f42f8e3ef94aece58e49ac117572af.jpg
 
Jaja, et selskap som kan tilby regional fly OG piloter til å fly dem er jo liv laga om dagen for å si det slik. Lurer på hvordan United har tenkt å tette det hullet, spørs om det ikke blir en del kutt i småby-destinasjoner fra O´hare og Dulles.

United har jo en ikke helt ubetydelig ordre av fly som skal leveres fremover, så noe blir vel delvis erstattet av det, og kanskje noe kapasitet flyttes. De signalisrte jo for en stund siden en stor reduksjon i deres 50 setere fremover

Hva skjer med fasttrack til UA da? Byttes med AA eller må de bli?

United trenger vel pilotene så ser ut som veien dit fortsatt er åpen

https://twitter.com/RenjaminFrankln/status/1561870149539561472
 
Trodde vi var kvitt dette råttrøret, hva er neste, lawndarts på vingene igjen?


Mormon Air Force har jo 100-150 fortsatt... Regner med de blir å tette hullet hvis de greier å komme med en ny TA til pilotene som gjør at ikke like mange drar. Forslaget kommer visstnok innen midnatt i dag
 
SkyWest river ut 20 seter av noen av sine CRJ-200 masiner og sender det til sitt nye selskap SkyWest Charters. Da gjelder plutselig andre regler, som gjør det blant annet lettere å få tak i piloter

https://airlinegeeks.com/2023/03/21/a-first-look-at-skywest-charters/

Now, just over a year later, the company’s answer to this shortage is reaching its final stages before being able to fly passengers. The answer: take out 20-seats from its Bombardier CRJ-200s, leaving them with only 30 seats so they can operate under different regulations under Federal Aviation Administration rules and operate them as “public charters” rather than “scheduled passenger flights.” As a result, the company can hire crew with fewer hours to fly these planes. It’s not unheard of as JSX, Contour and other airlines already operate under the “public charter” certification.

32DCE884-5D26-47CD-B09C-2138D96C159A.jpeg
 
Er det mange av disse i Europa igjen? Min siste tur med denne sigaren var i ifjor med Air Nostrum. Jeg har et litt nickelback forhold til dette flyet, ja. Liker det på en underlig måte, selv om de lengre utgavene er langt mer behagelige.
 
Er det mange av disse i Europa igjen? Min siste tur med denne sigaren var i ifjor med Air Nostrum. Jeg har et litt nickelback forhold til dette flyet, ja. Liker det på en underlig måte, selv om de lengre utgavene er langt mer behagelige.


Vet ikke om andre enn Iberia Regional/Nostrum?

Ser de bruker CRJ-200 på endel regional «middelhavsflighter» ut fra Ibiza, Valencia og Malaga

De lengre utgavene er jo mer komfortable da gulvet er senket så det blir mer plass i kabinen
 
Vet ikke om andre enn Iberia Regional/Nostrum?

Ser de bruker CRJ-200 på endel regional «middelhavsflighter» ut fra Ibiza, Valencia og Malaga

De skal tydeligvis være med lenge nok til at de nå har nymalt/nydekorert

https://www.aviation24.be/airlines/...elcomes-its-700th-aircraft-for-livery-change/

J&C Aero, a comprehensive aircraft cabin interior solutions provider, has achieved a significant milestone by completing its 700th aircraft branding project. This achievement was realised through the production and installation of livery on two Bombardier CRJ200s operated by the Spanish regional airline Air Nostrum.
 
Og nå nærmer det seg kanskje slutten for CRJH-200 hos SkyWest for Delta også?

https://airlinegeeks.com/2023/08/02/the-end-of-delta-crj-200-service-in-sight/

Da var CRJ-200 historie hos Delta og alle deres underleverandører

https://www.ch-aviation.com/portal/news/134746-delta-air-lines-retires-crj200s-from-regional-network

Delta Air Lines (DL, Atlanta Hartsfield Jackson) retired its last CRJ200ER from its regional network on December 1, 2023, slightly later than previously expected, as it upgauges flights to larger two-class regional jets.
 
Back
Top