CRJ-200 - Nickelback of the skies

Someone

Moderator
Medlem
Avgeek har en litt humoristisk blogg om CRJ-200 og dens nedsider. Og sammenligner den med et annet kanadisk eksportprodukt av det litt ubehagelige varianten

http://www.avgeekery.com/the-crj-200-is-the-nickelback-of-the-skies/
Sometimes the truth hurts, but it’s necessary. The CRJ-200 is the shittiest airliner flying today. Yep, we said it. We’ll go a step further. It’s the Nickelback of the skies. Canadians are great people but between Justin Bieber, Nickelback, and the CRJ-200, they sure do know how to export some junk too.
 
Spot on. Har mange timer i disse og det er ikke noe sted å tilbringe to timer i selskap med en diger neger.
 
'Not the ideal place to spend two hours next to a big black guy' ..

Ettersom jeg bor i sørstatene er/var dette en relevant problemstilling da jeg fløy mye CRJ ut av ATL en periode .. ;p
 
haha det giver lidt mere mening, I et skandinavisk perspektiv gav overstående citat nemlig ikke meget mening.


Men jeg jeg er ret sikker på at Nigger (Neger om du vil) er et racist term over there pga deres slave historie.
 
'Nigger' og 'Negro' har helt forskjellig betydning. 'Negro/Neger' er i grenseland akseptabelt. Det andre er det ikke.
 
Bare svarte folk kan kalle seg selv "Nigger" og det gjør dem ofte: Dermed mister ordet
all slags makt sier dem.
Negro betyr jo bare svart, eller sort, jeg bestiller ofte cafe negro i Syd Amerika.
Har såvidt skjønt at neger ikke lenger er stuerent i Norge, men det var greit før jeg emmigrerte i 1982.
Fjollete at det ikke skal brukes lenger, et svart menneske er fremdeles en neger uansett hvordan man snur og vender på det. Kanskje er det mindreverdig å være svart eller neger?
 
Mye rart som kommer fra Kanada, ja. F.eks kaffen på Tim Hortons :cry:

Synes ikke CRJ-200 er så ille, men har kun fløyet kortere turer med flyet. Lyden av hjulene rett etter landing er imidlertid merkelig, høres ut som tørre kulelager som ber om nåde og masse olje....
 
Bare svarte folk kan kalle seg selv "Nigger" og det gjør dem ofte: Dermed mister ordet
all slags makt sier dem.
Negro betyr jo bare svart, eller sort, jeg bestiller ofte cafe negro i Syd Amerika.
Har såvidt skjønt at neger ikke lenger er stuerent i Norge, men det var greit før jeg emmigrerte i 1982.
Fjollete at det ikke skal brukes lenger, et svart menneske er fremdeles en neger uansett hvordan man snur og vender på det. Kanskje er det mindreverdig å være svart eller neger?

hvertfall i Søramerika så er ikke det en så stor greie å bli kalt neger (eller negrito), vis du er kjent med personen

bare spør Luis Suarez
 
Helt enig i at CRJ200 er en kjip kundeopplevelse. Da vil jeg heller gi honnør til CS100 som jeg mener er den beste regional jet´n jeg har prøvd, flott levert av Bombardier (alt tilgitt). Så får vi håpe at CRJ200 snart er historie.. de fleste er vel å finne hos SkyWest, heldigvis ingen hos Lufthansa lenger.
 
Trur ikkje eg har vore ombord i ein slik. Er det samanliknbart med ERJ135/145? Det meiner eg å hugse var lite bra.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
 
Helt enig i at CRJ200 er en kjip kundeopplevelse. Da vil jeg heller gi honnør til CS100 som jeg mener er den beste regional jet´n jeg har prøvd, flott levert av Bombardier (alt tilgitt). Så får vi håpe at CRJ200 snart er historie.. de fleste er vel å finne hos SkyWest, heldigvis ingen hos Lufthansa lenger.



CS100 kan vel knapt defineres som en regional. Både kapasitet og rekkevidde er jo bra [emoji6]

Heldig ble CRJen bedre når 700/900 kom og de fikk senket gulvet. Ellers er jo E-jets til Embraer blant de mer komfortable på shorthaul
 
CRJ200 ble vel unnfanget i et desperat øyeblikk som en quick-fix i regionaljet-markedet på slutten av 80-tallet. Den var i praksis bare en lengre variant av Challenger. Som nevnt ble det hakket bedre med 700 og 900, men bra ble det egentlig aldri.

Personlig mener jeg at det eneste virkelig positive med flyet er designet, synes den er flott å se på. Utenfra.

Inni er det trangt, uansett negernabo eller ei, jeg er 1,94 og trives kun sittende ved nødutgangen. I det øyeblikk man reiser seg opp, går ut eller inn, prøver å ta med seg en standard håndbagasje eller har et ønske om ikke å parkere på buss-gate blir dette flyet bare helt igjennom. Det skal sies at f.eks. E 135/145 og D 328er mindre inni, men enkeltsetene kompenser veldig for trangboddheten.

Såfremt jeg kan booke et sete ved nødutgangen er CRJ akseptabel, ellers er det en flytype jeg prøver å unngå.
 
Etter litt ranting om CRJ må det sies at Canadair/Bombardier virkelig har hanket inn slakken med CS-seriene, det er et fly som jeg håper får en lys fremtid.
 
Hehe .. litt som da WWF chartret en av våre 757'er for sin Europaturne. Noen av de gutta er ikke bygd for flytransport ...
 
Jeg er enig i at CRJ er trang, for meg som ikke er så lang går det greit. Pluss med typen, flyr mest CRJ900, er design, to setere som er perfekt for par på tur og raskere enn propell på mange av destinasjonene som noen deles av CRJ og ATR. Sitter mest på 1A og det fungerer greit, bare man forbereder håndbagasjen litt. Dog er det trangere under hattehylla, så senest sist søndag en passasjer som reiste seg opp og dundret hodet oppi.
Mindre fly betyr ofte bussgate. Hvis man er innstilt på det og har tid nok synes jeg turen rundt på en flyplass med buss er fint. Får tittet litt fly fra en annen vinkel. ;) Så litt annerledes maskiner av og til er greit nok. Ikke bare B737 og A320.
 
Rusline flyr vel ennå CRJ-200 fra Norge (Både Oslo og Bergen?) til St. Petersburg, hvis noen har veldig lyst til å prøve flytypen. Selv står jeg over etter å ha prøvd den hos Cimber for noen år siden. Men jeg stortrives i CRJ-900 og 700.
 
Rusline flyr vel ennå CRJ-200 fra Norge (Både Oslo og Bergen?) til St. Petersburg, hvis noen har veldig lyst til å prøve flytypen. Selv står jeg over etter å ha prøvd den hos Cimber for noen år siden. Men jeg stortrives i CRJ-900 og 700.

Ja, for OSL sin del er jo Rusline eneste passasjeroperatør med CRJ-100/200 på OSL, samt West Air sin CRJ-200 frakter
Ellers er jo typen etterhvert blitt ganske sjelden i det Europeiske luftrom, selv om det går endel i Russland.
 
Back
Top