• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Credit bør man få når fortjent! Priority bagasje

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Credit bør man få når fortjent! Priority bagasje

Kom inn i kveld fra MUC med LH siste rundt 2205... Mye motvind...

En drøss med bagasje med rød tag kom først ut båndet... ALLE var priority, ikke noen andre non innimellom ... Deriblant våre to...^_^:lol:

Ros til de som fortjener det i kulissene...:up:

Re: Credit bør man få når fortjent ! Priority bagasje

Og kryss i taket for en av årets sjeldenheter!

Re: Credit bør man få når fortjent! Priority bagasje

Fløy 24/11 OSL-CPH-FRA-ICN-BKI og ut først kom min knall blå koffert.. Alle bak var også pri tagget. Så det kan fungere. Bare ikke i Oslo

Det har faktisk fungert greit på OSL de siste gangene jeg har hatt med bagage kom aller først da jeg var i DXB men da hadde jeg både HON circle tag og lufthansa HOT tag.

I går kom de 3-4 koffertene med pritag ombord på SK827, aller sist på båndet i AMS. Nesten så en skulle tro noen baki der drev og tulla med oss :p

Når jeg var i Braathens kjørte vi beinhardt på å få pribag først på båndet. Nå er det vel så liten bemanning blant stuerne at de ikke har mulighet til å yte den servicen.

Problemet, spesielt på Osl, er at stuerne på avgangsstasjonen IKKE legger pribag ytterst i lasterommet. Er det 100-200 bag så sier det seg nesten selv at da er det et problem for dem som losser flyet å få pribaggen først på båndet. Bagsjåføren står ofte og venter, og tar med seg de første 2 trallene når de er fylt. Er det da pribag igjen i lasterommet så blir den sendt sammen med resten.

I ditt tilfelle Cecilie, så har nok stuerne som lastet flyet gjort rett, men de som skulle losse gitt total F i pritag, og lagt den nederst i tralla......

Back