• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cranky morgen fra Forus!

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Ikke i strålende humør i dag, men god morgen iallefall.

Kjenner at det er mye som skal unnagjøres før det tas juleferie gitt, men det må gjøres og litt til og enda mer, så da er det å brette armene opp og sette i gang!

Blir vel en lengre pause med en bedre lunsj i dag, da vi administrasjonen skal en felles ekstern lunsj i dag.

Ha en fin en forumister! :)

God morgon frå Forus #2!

Då er det siste arbeidsdag dette året, og det er så altfor mange ting som skulle vore ferdig før neste år starter -men det blir litt optimistisk å hente inn eit par måneders etterslep på ein dag.... Nei, det er bare å innsjå det, eg må tilbake i januar ;)

Ha ein fin dag alle saman! :)

God morgen fra Trondheim

Her har forhåpentligvis julesnøen kommet - venter nå bare på noen minusgrader,slik at den blir liggende og vi får en hvit jul :)

Kjenner at det er mye som skal unnagjøres før det tas juleferie gitt, men det må gjøres og litt til og enda mer, så da er det å brette armene opp og sette i gang!

Amen brother - samma her

Men uansett ønskes en strålende dag :D :D :D

Mornings fra Oslo. Nest siste arbeidsdag her og er fortsatt en del arbeid som gjennstår. Må få unna endel før revisor banker på rett over nyttår. Hjemme alene i kveld, så planen er vel å slenge bena på bordet og jekke en Julebokk eller to :drink:

Ditto.

Starta dagen her med å kikke litt på AMS-turer i forbindelse med kalendertilbudet til SAS men tror tiden ikke strekker til selvom 25k poeng for Business var en hyggelig pris :)

Blir nok en rolig kveld hjemme i dag, har ikke ork for noe så særlig for tiden så da blir det godt med en langhelg snart! Ha en fin dag.

)

Samme her! Egentlig en sjefsmøkkadag på jobb idag. Alt for masse som skal ordnes og så er det verdens ende allerede imorgen. De teite Mayaene kunne i det minste spesifisert en tid på dagen så man hadde middagen klar og nyvasket hus.

Vel vel... god morgen da, skrotinger.

God midt på dagen fra Oslo!
Her har man kommet inn med Color Fantasy etter noen dagers turne som startet med et par dager i Berlin før man begynte med å jobbe seg hjemover med tog og båt. Alt gått greit bortsett fra den plassreserveringen jeg hadde på 1 klasse på toget fra Berlin til Hamburg. De hadde byttet ut ICE toget med et IC tog noe som resulterte i ingen ledige sitteplasser, så det ble ståplass i 1 time og 40 min. Det var en dårlig start på dagen gitt. Men det er nok derfor jeg drikker.

Plutselig er det jul, gitt! Skål!!

BF:cool2

Nå er det helg rett rundt hjørnet i sandkassen… Beniana teppanyaki i går med trofe-konen og det var overraskende bra og vi fikk en liten arabisk-amerikansk-japansk følelse med Kirin på fat og alt for mange sake.

Nå sitter jeg på kontoret og svetter som besatt da jeg skulle tøffe meg for noen av mine Indiske ansatte med å dytte i meg en hel unormalt sterk chili under lunchen på en lokal Indisk bule.

Tre kasser glad øl ble kjøpt inn i går: Miller Lite, Hoeggarden og Leffe Bruin (som nøderstatning for Aas, Frydenlund eller Nøgnes juleøl)

25 grader nå og strand + pool er planen for helgen. Mor har Taco og San Miguel Light klar når far kommer hjem.
:drink

Tre kasser glad øl ble kjøpt inn i går: Miller Lite, Hoeggarden og Leffe Bruin (som nøderstatning for Aas, Frydenlund eller Nøgnes juleøl)

Ser det bannes i kjerka her. De to siste er absolutt godkjent, men Miller?! :whip Fydda!:)

Ser det bannes i kjerka her. De to siste er absolutt godkjent, men Miller?! :whip Fydda!:)

Er man glad i oel er man jo ofte glad i mangfoldet :) For toersteslukking i solen synes jeg Miller Lite er et kongeoel - eller faktisk hvis man har fet mat og akevitt.

Ser til tider amatoerer som drikker moerk juleoel til ribbe MED akevitt :drunk:

Perfekt kombinasjon mener nå du meg :drink: :colgate:

Men nå drikker jeg masse lyst øl også, riktignok stort sett Frydenlund :cheers:

Jeg synes det bli litt mye - jeg ble enda mer overbevist at det var krasj naar selveste grunderen ev Noegne Oe anbefalte faktisk Munkholm til ribbe og akevitt ;)

En ting til: Det kunne ikke ramle meg inn aa drikke Miller Lite i norsk klima.

Smaken er som rumpe :D

Attachments

• oel.jpg
    oel.jpg
    75.1 KB · Views: 225
Er man glad i oel er man jo ofte glad i mangfoldet :) For toersteslukking i solen synes jeg Miller Lite er et kongeoel - eller faktisk hvis man har fet mat og akevitt.

Ser til tider amatoerer som drikker moerk juleoel til ribbe MED akevitt :drunk:

Måtte bare trekke litt i deg SudCaravelle ;), men jeg er dessverre ikke fan av Miller. Blir for lyst og tamt, samme med eksempelvis Bud.

Men jeg er veldig glad i øl, uansett hvilken verdensdel de kommer fra, lyst eller mørkt, jeg diskriminerer ikke verken på nasjonalitet eller farge.... ;)

EDIT: Og ja, utlandet, det er gøy. Kunne gå i hyllene og ta en av den, en av den, to av den osv osv, og sprette de opp og ha en liten ølsmaking! :D

De hadde byttet ut ICE toget med et IC tog noe som resulterte i ingen ledige sitteplasser, så det ble ståplass i 1 time og 40 min. Det var en dårlig start på dagen gitt. Men det er nok derfor jeg drikker.

BF:cool2

Faen, nå har du virkelig hatt uflaks. ICE-3 igjennom Tyskland til München f. eks er et must i første klasse..mmmmmm.....øl..

G'fuktig morgen, ja .. her pøser det ned, men det kunne vært verre ... ser på Facebookveggen min at dagens trendeord tydeligvis er 'icy fanblades' .... :p

Miller Lite, ja .. øllen for folk som liker å bolle i kano ... Skal det være lyst øl, velger jeg helst en lokal lager .. lett men likevel spenstig. Ser klar fremgang i folks smak for kvalitetsøl .. rekka med Bud, Miller, Coors etc i kjøledisken på Super'n blir kortere og kortere...

Guttungen har nå siste eksamen, så ser frem til et par uker med å kunne stå opp senere. Satser på at vi kommer oss hjem før uværet slår skikkelig til .. ventes litt dunder og brak i ettermiddag, så da får vi vel sunget tordensangen også ....

http://www.youtube.com/watch?v=G9PnNW56bp0&sns=em

God kveld fra Tønsberg :)

Blir snart å sette kursen mot Oslo nå. Blir å fly til OSL-VIE-SOF imorgen tidlig med Austrian. Ønsker alle en god kveld :)

Sen morgen fra Newport Beach. Nest siste dag her før vi setter kursen mot Chicago.

Damen dro hjem i går for å jobbe resten av uken så nå er det kun brodern, modern og jeg som holder fortet. Modern er litt forkjølet, så vi Nyquillet henne i går kveld så vi kunne gå på fylla. Som sagt så gjort og det betaler man for i dag.

Nå, frokost.

Så kom man hjem igjen! Selv om det føltes som å lande på Svalbard i den snøstormen som regjerte i landsdelen da vi skulle lande. Tror vi var det eneste flyet som ikke var forsinket fra OSL i dag.

Når jeg sjekket inn viste systemet et fullt 738 på SK215 i dag. Og det virket vel fullt også. Kom på en full 3 rader, men når det var boarding compleeted kom Frk Steardessessen bort og synes at jeg heller skulle sette meg på rad 6 som var helt ledig. Så da ble det en fin tur allikevel!

Nuvel! Borte bra men hjemme best!

Faen, nå har du virkelig hatt uflaks. ICE-3 igjennom Tyskland til München f. eks er et must i første klasse..mmmmmm.....øl..

Sikkert fint det ja. Nå var det ikke så stor øltørste den morgenen jeg skulle ha toget. Hadde sikkert noe å gjøre med inntaket kvelden før.

Så her sitter man da bare å venter på dommedag og hører på
http://www.youtube.com/watch?v=Z0GFRcFm-aY

Kanskje man likegjerne kan åpne julegavene også? Og jeg skal iallefall ikke gå dommedag i møte uten en viss promille!? Er det rart jeg drikker egentlig!

Akk ja! Schkaaal for pochcher!

BF:drunk:

God kveld fra litt utenfor EDI. Ble som alle andre DY pax rammet av forsinkelsene i dag, men ble "bare" 1 1/2 time for var del da. En del turbulens under landing EDI med kraftig ostavind, men maskina kom seg trygt ned. Fikk for forste gang provd automatisert passkontroll og det fungerte helt fint pa EDI. Meget effektivt. Skal prove det pa vei hjem til OSL om en uke ogsa.

Back