CPH nedlægger Terminal 1

Fysikeren

ScanFlyer Silver
CPH nedlægger Terminal 1

Terminal 1/Indenrigsterminalen nedlægges i København og terminalen bliver i stedet en finger. Som ventet glæder det SAS og Norwegian, men en interessant detalje er også, at afgifterne for udenrigsfly bliver lidt lavere end i dag, men derimod højere for indenrigsfly.

I løbet af næste år lukkes den nuværende Terminal 1 som selvstændig terminal og fortsætter som ”finger”. Derefter får de 1,5 millioner indenrigspassager fuld adgang til alle faciliteterne i Terminalerne 2 og 3.

http://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/bedre-forhold-for-indenrigs/

Re: CPH nedlægger Terminal 1

Det vil definitivt styrke transfer innenriks-utenriks på CPH, selv om noen utenriksavganger nå vil få en svært lang spasertur.
Hva vil skje med landside delen av T1? Vil denne bli liggende brakk?

Men lang spasertur var det jo allerede i "steinalderen" fra Udenriks til Indenriksterminalen der nede på flatlandet.
Jeg reiste mye SVG-CPH-EBJ på -70 og -80 tallet. Det var det samme da. Med bagasje!
Første turer ut fra Terminal 1 i -74 og -75 var med CV-440! Skikkelige flymaskiner!

Nu er det jo muligt at gennemskrive bagage til danske indenrigsruter...Det har det været i mange år.
T1 kommer til at indgå som en del af lufthavnen, selvom jeg tror, at de fleste indenrigsfly stadig vil blive parkeret i T1
Hilsen Ole

Nu er det jo muligt at gennemskrive bagage til danske indenrigsruter..
Med mindre du skal til Sønderborg eller Rønne. DAT og Alsie Express har jo praktisk taget ingen interlineaftaler

T1 kommer til at indgå som en del af lufthavnen, selvom jeg tror, at de fleste indenrigsfly stadig vil blive parkeret i T1
Det er vist ikke hensigten, som jeg forstår det.

Så en kommentar med forslag om at omdanne Terminal 1 til lavpristerminal. Lufthavnen virker i sine fremtidsplaner til at have ville bruge området, hvor CPH Go ligger i dag, til en ny finger. Så i lyset af det, ville det være en idé at flytte Easyjet ud til Terminal 1/Finger A?

Med mindre du skal til Sønderborg eller Rønne. DAT og Alsie Express har jo praktisk taget ingen interlineaftaler

Nå fløy jeg til Rønne for fjorten dager siden og da sjekket jeg inn bagasjen for hele veien i Oslo. Med SAS forøvrig.

Back