Originally posted by PP
LFV er klar med deres statistik - ARN klarede sig lidt bedre end jeg havde forventet.
ARN Total:
1.370.508 +2,9%
Tallet dækker over en stigning i udenrigstrafikken på ca. 10% og et fald i indenrigstrafikken på ca. 20%.
Originally posted by PP
Lyder meget voldsomt hvad angår OSL - uanset flot klaret - det må man tage hatten af for! Måske træerne alligevel vokser ind i himlen i Norge...:nor
Bliver interessant at se hvor længe OSL kan opretholde en vækst i denne størrelse - for dette varer ikke ved...
Originally posted by amatør
Typisk PP å mene det..
Personlig tror jeg at veksten på OSL selvsagt vil gå noe ned, fordi en vekst på 10% pr år kan jo ikke fortsette inn i det uendelige, tipper at veksten etterhvert vil stabilisere seg på ca 3-5% pr år, tror også at CPH og ARN vil legge seg rundt der..
Men uansett om jeg, PP eller andre får rett, så er behovet for terminal 2/ pir B sterkt tilstede på OSL allerede. Begynn å bygg!!
Originally posted by TOS
Originally posted by amatør
Typisk PP å mene det..
Personlig tror jeg at veksten på OSL selvsagt vil gå noe ned, fordi en vekst på 10% pr år kan jo ikke fortsette inn i det uendelige, tipper at veksten etterhvert vil stabilisere seg på ca 3-5% pr år, tror også at CPH og ARN vil legge seg rundt der..
Men uansett om jeg, PP eller andre får rett, så er behovet for terminal 2/ pir B sterkt tilstede på OSL allerede. Begynn å bygg!!
Ærlig talt - du mener jo akkurat det samme som PP om man skal tro det som står skrevet....:huh:
Han skriver at veksten på 10% p.a. ikke kan fortsette, og det er akkurat det samme som du skriver, amatør, siden 3-5% vekst p.a. jo er lavere enn 10% p.a.:wink
Originally posted by PP
det må man tage hatten af for! Måske træerne alligevel vokser ind i himlen i Norge...:nor
Originally posted by Someone
Originally posted by PP
det må man tage hatten af for! Måske træerne alligevel vokser ind i himlen i Norge...:nor
Husk at nå er det jo kortere vei fra oss til himmelen fra de fleste steder i Norge enn det er fra Danmark:lol
Originally posted by PP
Med al denne snak om fremtidig udvikling, synes jeg det kunne være interessant at se lidt tilbage på de seneste år. Som nedenstående viser så følger væksten mellem de store Skandinaviske lufthavne i store træk hinanden i et kortsigtet historisk perspektiv - undtagelsen er ARN som i 2002 og 2003 havde en meget stor negativ vækst, hvilket er grunden til at CPH er trukket fra og OSL har nærmet sig ARN.
Ses der fra 2000 og frem til 2005 (kan desværre ikke finde statistik for OSL helt tilbage til 1997), så har CPH og OSL mere eller mindre haft en identisk vækst for perioden, mens ARN er den store taber med markant negetiv vækst for denne periode.
CPH
2005 +5,0% 19.981.872
2004 +7,5% 19.034.585
2003 -3,1% 17.714.007
2002 +0,7% 18.272.173
2001 +0,1% 18.136.274
2000 +6,3% 18.119.752
1999 +4,2% 17.050.629
1998 -1,5% 16.368.038
1997 +5,6% 16.623.404
Samlet vækst fra 1997-2005: 20,2%
(2000-2005: 10,3%)
ARN
2005 +5,2% 17.101.478
2004 +7,5% 16.253.872
2003 -8,0% 15.113.505
2002 -9,2% 16.431.207
2001 -0,9% 18.096.590
2000 +6,6% 18.263.926
1999 +6,0% 17.128.549
1998 +8,0% 16.147.971
1997 +7,3% 14.953.078
Samlet vækst fra 1997-2005: 14,4%
(2000-2005: -6,4%)
OSL
2005 +6,9& 15.895.722
2004 +8,9% 14.865.460
2003 +1,8% 13.646.890
2002 -3,7% 13.441.885
2001 -1,9% 13.961.696
2000 +0,8% 14.231.482
Samlet vækst fra 2000-2005: 11,7%
(Kan ikke finde statistik for OSL længere tilbage end 2000.)
Originally posted by ATC
Även om ökningstakten går ned så är den fortfarande mycket större än på CPH.
Originally posted by jikswoboB
Men hur vet vi att OSL kommer växa snabbare än CPH i framtiden? Bara för att flygplatsen växer snabbast nu är det inget som exempelvis säger att så kommer vara fallet om ett år. Det är ju bara att se hur statistiken från tidigare år ser ut. Trafiken går upp och ner. Personligen tror jag inte att OSL kommer gå om CPH.
Originally posted by LN-KGL
Ut fra dette ser det ut som det er flere usikre ben CPH står på enn OSL, og kanskje vil dette gjøre at veksten for CPH blir til dels vesentlig mindre enn for OSL. En usikkerhetsfaktor for OSL er derimot om økningen i utenlandstrafikken blir lagt til øvrige innenlandsflyplasser som BGO, TRD og SVG? En ting er sikkert, nordmenn er mye mindre lojale overfor SAS enn danskene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.