CPH har den seneste tid været udsat for en del kritik som de fleste har bemærket - og til en vis grad med rette må man konstaterer.
Det betyder at CPH i øjeblikket er gået lidt i offensiven i forhold til pressen og gør meget for at klargøre hvilke investeringer man er indstillet på at gøre de kommende år.
Lufthavnen selv arbejder med en 10 års plan, hvor Macquarie har afsat 5 mia. dkr. til til investeringer. Dette skal ses i lyset af at lufthavnen forventer en stigning i pax-tallet til omkring 30 mio inden de kommende ti år.
Investeringerne omfatter bl.a. følgende:
*) Første del af investeringer er den nye forbindelsefinger mellem indenrigs og terminal 2. Denne har efterhånden taget form og forventes afsluttet i slutningen af 2006.
*) Næste del er en ny samlet sikkerhedskontrol (tidligere nævnt her) som skal være klar næste sommer.
*) Finger C som benyttes af SAS IC og af andre interkontinentale selskaber ombygges næste år, med en ny etage, således at ankommende og afgående pax kan adskilles. Dette arbejde forventes færdigt i slutningen af 2007
*) Udvidelse af banekapacitet samt taxiveje
Der kan læses mere om planerne i følgende artikle fra Berlingske Tidende:
Københavns Lufthavne udvider
Det betyder at CPH i øjeblikket er gået lidt i offensiven i forhold til pressen og gør meget for at klargøre hvilke investeringer man er indstillet på at gøre de kommende år.
Lufthavnen selv arbejder med en 10 års plan, hvor Macquarie har afsat 5 mia. dkr. til til investeringer. Dette skal ses i lyset af at lufthavnen forventer en stigning i pax-tallet til omkring 30 mio inden de kommende ti år.
Investeringerne omfatter bl.a. følgende:
*) Første del af investeringer er den nye forbindelsefinger mellem indenrigs og terminal 2. Denne har efterhånden taget form og forventes afsluttet i slutningen af 2006.
*) Næste del er en ny samlet sikkerhedskontrol (tidligere nævnt her) som skal være klar næste sommer.
*) Finger C som benyttes af SAS IC og af andre interkontinentale selskaber ombygges næste år, med en ny etage, således at ankommende og afgående pax kan adskilles. Dette arbejde forventes færdigt i slutningen af 2007
*) Udvidelse af banekapacitet samt taxiveje
Der kan læses mere om planerne i følgende artikle fra Berlingske Tidende:
Københavns Lufthavne udvider