CPH Kastrup evakueres

Terminal 3 i Københavns Lufthavn er ved at blive evakueret.
Det skriver Københavns Politi på Twitter.
Politiet oplyser til DR Nyheder, at der er bombehunde på stedet, og at man lige nu venter på, hvad de finder ud af.
Ifølge Københavns Lufthavn er der tale om en mistænkelig taske.
- Vi forsøger at flytte så meget af indcheckningen til Terminal 2, siger kommunikationsrådgiver Sisse Roland Hansen til DR Nyheder.
Lufthavnen kan ikke sige noget om, hvornår terminalen kan åbne igen.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/terminal-i-koebenhavns-lufthavn-evakueret

Ser ut som det var 2 passasjerer som visstnok tok en "terrorspøk" som medførte evakuering, iflg div medier på nett...

Forbanna idioter, IKKE rett tidspunkt å dra en slik "Har du bombe med deg..."-spøk i disse dager! Håper, om opplysningene stemmer, at man får tak i dem og gir deg en skikkelig straff!

Kim

Ser ut som det var 2 passasjerer som visstnok tok en "terrorspøk" som medførte evakuering, iflg div medier på nett...

Forbanna idioter, IKKE rett tidspunkt å dra en slik "Har du bombe med deg..."-spøk i disse dager! Håper, om opplysningene stemmer, at man får tak i dem og gir deg en skikkelig straff!

Kim

Idioter finnes overalt, alltid dessverre. Men åpnet igjen nå iallefall

Steike for noen amøber:

- Den ene var på vei til Paris. Da sa den andre høyt:
«Bare så dere vet det, han her som skal til Paris har en bombe i kofferten».

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kastrup-evakuert-etter-funn-av-mistenkelig-koffert/a/23563483/

Man kan jo lure på hvordan man skal kunne straffe noe så åndssvakt.....

Københavns Politi har anholdt to personer, som i Københavns Lufthavn blev hørt nævne ordet »bombe.«

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8225150/To-personer-anholdt-efter-falsk-alarm-i-lufthavn/

En symbolsk bøde (de kan alligevel aldrig betale, hvad den reelle evakuering har kostet) og fængsel burde været standard i sager som denne.

Da er tiden her igjen for å lage drama ut av det meste. Hvor mange kofferter/bager blir hensatt/glemt av surrete pax (inkl meg!) hver eneste dag?

*Uten referanse til denne sak spesifikt

Last edited:
De ekte terroristene har i alle fall lykkes med en ting - gjøre folk paranoide og nervøse. Hver minste idiot som drar en dårlig bombespøk på en flyplass skaper jo full panikk. Tullinger er det dessverre ikke manko på, derav vil kjedelige situasjoner som dette oppstå fra tid til annen.

Last edited:
Bare vent! Om nogle dage græder de to snot i en tabloidavis og fortæller, hvor hårdt de har haft det, hvor voldsom politiet har været ved dem, at det gjorde ondt at få håndjern på, at det hele kun var ment som en spøg og at de ansatte i lufthavnen ikke har sans for humor!
De idioter skulle idømmes til at køre på cykel resten af livet!

De ekte terroristene har i alle fall lykkes med en ting - gjøre folk paranoide og nervøse. Hver minste idiot som drar en dårlig bombespøk på en flyplass skaper jo full panikk. Tullinger er det dessverre ikke manko på, derav vil kjedelige situasjoner som dette oppstå fra tid til annen.

Men siden man er klar over at terroristene har klart det, så bør man vel kanskje ha såpass hjernevett at man holder kjeft om sånt, hvor enn mye åpenbar spøk det er, en stund fremover. Det er ikke for mye for langt for selv den mest navlelobeskuende pax eller??

Men siden man er klar over at terroristene har klart det, så bør man vel kanskje ha såpass hjernevett at man holder kjeft om sånt, hvor enn mye åpenbar spøk det er, en stund fremover. Det er ikke for mye for langt for selv den mest navlelobeskuende pax eller??

Selvsagt er jeg enig i det, men tullinger er ikke kjent for rasjonalitet. Det er nok ikke de spisseste blyantene i Guds pennal som drar slike spøker. Slik sett er det egentlig lite man kan gjøre med saken utenom å sende ut tydelige signaler om konsekvensene av slike handlinger og gi preventive straffer.

Sånne er vel ikke av de ivrigste avisleserne heller, så jeg tror effekten av slikt er begrenset.

Sånne er vel ikke av de ivrigste avisleserne heller, så jeg tror effekten av slikt er begrenset.

Vi har før set bombejokere gå til formiddagsaviserne med beklagelser
over 'uretfærdig behandling' etc, så det giver jeg dig ikke ret i. For the record,
I CPH har der i tidens løb både været en lærer og en universitetsstuderende blandt ' bombejokerne', folk man skulle tro vidste bedre! Men, da både Du og jeg har arbejdet med pax i en lufthavn, burde vi egentlig ikke blive forbavset over periodevis irrationel opførsel og det uanset IQ, uddannelse og position!

Men, da både Du og jeg har arbejdet med pax i en lufthavn, burde vi egentlig ikke blive forbavset over periodevis irrationel opførsel og det uanset IQ, uddannelse og position!

Amen ... *host, advokater* ..... :lol:

To græske forretningsmænd blev i går anholdt i Kastrup lufthavn for
den bombejoke, der resulterede i evakuering af T3 og flyforsinkelser.
De var i dag i grundlovsforhør og blev varetægtsfængslet til den 2. december.

Ouch, så lenge i varetekt? Er en del som er på tuppa om dagen...

Skyldes vel kanskje faren for at de stikker hjem til Hellas innen rettsaken. Man så jo det samme under Air Baltic saken her i Norge. Man sitter normalt ikke i varetekt frem til dom ved fyllekjøring og neppe heller fylleflying

Back