CPH: Januar +7,5%

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Vil OSL passere ARN snart? OSL har en god utvikling i antall passasjerer. Må ellers si det virker helt hull i hodet at CPH teller sine passasjerer på en annen måte enn ARN og OSL: Hva er hensikten - tydeligvis å fremstå som den helt klart største vil jeg tro.

Originally posted by DY
Må ellers si det virker helt hull i hodet at CPH teller sine passasjerer på en annen måte enn ARN og OSL: Hva er hensikten - tydeligvis å fremstå som den helt klart største vil jeg tro.

Specielt med tanke på at dette passagertal for 2004 udgjorde ikke mindre end 68.910 personer!!!

Jeg vil tro det bunder i en tradition om at præsentere sine trafiktal på denne måde - husk også på at CPH er et aktieselskab, så hensynet om at give et så godt indblik for investorerne som muligt tæller sikkert også!

Men paranoide (nordmænd) skal da have lov til at have ovenstående tankegang...

Originally posted by PP
Originally posted by DY
Må ellers si det virker helt hull i hodet at CPH teller sine passasjerer på en annen måte enn ARN og OSL: Hva er hensikten - tydeligvis å fremstå som den helt klart største vil jeg tro.

Specielt med tanke på at dette passagertal for 2004 udgjorde ikke mindre end 68.910 personer!!!

Jeg vil tro det bunder i en tradition om at præsentere sine trafiktal på denne måde - husk også på at CPH er et aktieselskab, så hensynet om at give et så godt indblik for investorerne som muligt tæller sikkert også!

Siden du antyder at jeg er paranoid så må jeg få komme med en oppklaring - det er jeg ikke. Men at CPH teller passasjerene på en annen måte en de andre flyplassene virker jo litt merkelig. Men forklaringen du kom med at dette bunner i tradisjoner var helt OK for meg. Det visste jeg ikke.
Ellers må jeg si at jeg heller setter pris på å få personlig mail om noen ønsker å sette en diagnose på meg i framtiden.

Originally posted by DY

Ellers må jeg si at jeg heller setter pris på å få personlig mail om noen ønsker å sette en diagnose på meg i framtiden.

Attn DY: U've got mail! :thumbup

(kødda)

Originally posted by DY
Originally posted by PP
Originally posted by DY

Siden du antyder at jeg er paranoid så må jeg få komme med en oppklaring - det er jeg ikke. Men at CPH teller passasjerene på en annen måte en de andre flyplassene virker jo litt merkelig. Men forklaringen du kom med at dette bunner i tradisjoner var helt OK for meg. Det visste jeg ikke.

Jeg har ingen medicinsk baggrund og forsøger derved ikke at stille en diagnose af nogen art - men at du opfatter det sådan er jeg da ked af. Jeg kan blot konstatere at du har en tendens til at ytre dig negativt hver gang Københavns Lufthavn kommer op som emne i dette forum.

Hvad det skyldes skal jeg ikke kunne udtale mig om, men håber da ikke det bunder i at du har haft uheldige oplevelser i Danmark...

Originally posted by PP
Originally posted by DY
Originally posted by PP
Originally posted by DY

Jeg har ingen medicinsk baggrund og forsøger derved ikke at stille en diagnose af nogen art - men at du opfatter det sådan er jeg da ked af. Jeg kan blot konstatere at du har en tendens til at ytre dig negativt hver gang Københavns Lufthavn kommer op som emne i dette forum.

Hvad det skyldes skal jeg ikke kunne udtale mig om, men håber da ikke det bunder i at du har haft uheldige oplevelser i Danmark...

Er overhodet ikke negativ til København/Kastrup, da har jeg enten sendt ut feil signal eller vært utydelig. Det jeg er negativ til er SAS sin favorisering av Kastrup, og har ingen ting med flyplassen å gjøre.
Negative opplevelser i Danmark har jeg veldig få av, selv om jeg har bodd i København. Trives veldig godt i Danmark, dessuten er det deilig å være norsk der!
:)

Ja det var måske også mig der kom med et surt opstød - men synes nu alligevel der ofte kommer negative udtalelser om CPH's rolle som hub for Skandinavien. Men det er selvfølgelig en holdning du har din fulde ret til at ytre dig omkring...

Glad for at høre du synes det er dejligt at være norsk i Danmark :)

Originally posted by PP
Ja det var måske også mig der kom med et surt opstød - men synes nu alligevel der ofte kommer negative udtalelser om CPH's rolle som hub for Skandinavien. Men det er selvfølgelig en holdning du har din fulde ret til at ytre dig omkring...

Glad for at høre du synes det er dejligt at være norsk i Danmark :)
Tusen takk for at jeg får lov å skrive noe som jeg mener.:)

Originally posted by vadheim
Vel, er vel enig i at 4 millioner er en viss forskjell ;) ...men med 10% økning i året blir dette mange nye passasjerer.

Men for at indhente kræver det jo at den der skal indhentes har en mindre vækst! Faktisk skal vækst-faktoren i forhold til den anden part jo være højere for at overgå væksten for den anden i absolutte-tal

10% stigning i forhold til 19 mio. er trods alt mere end 10% stigning i forhold til 15 mio.

Et godt eksempel er januar 2005

OSL: +9,3%
CPH: +7,5%
ARN: +6,9%

I absolutte tal er stigningen som følgende:

CPH: 89.334
OSL: 88.817
ARN: 73.359

Så på trods af større procentvis stigning end CPH er den absolutte stigning i antal faktisk mindre. Sådan er det med tal og statistik - Det er som regel mere kompliceret end det først ser ud...

Så i må nok trods alt indstille jer på, at der ikke lige umiddelbart er nogen chancer for at OSL kommer op i nærheden af CPH ;)

Men nå er vel kanskje første steg på vegen å komme "opp til" Arlanda.....;) ...som forøvrig var spørsmålet mitt. Har aldri trodd eller tenkt at OSL skal gå forbi CPH. Se mine innlegg her....

Originally posted by DY
Men nå er vel kanskje første steg på vegen å komme "opp til" Arlanda.....;) ...som forøvrig var spørsmålet mitt. Har aldri trodd eller tenkt at OSL skal gå forbi CPH. Se mine innlegg her....

Held og lykke med det projekt - såfremt det sker vil jeg tro det udmønter sig i national krise i Sverige...:D

Originally posted by PP
Originally posted by DY

Held og lykke med det projekt - såfremt det sker vil jeg tro det udmønter sig i national krise i Sverige...:D
Ja jeg har aldri nevnt at OSL skal gå "forbi" CPH. Leser du innleggene min her så var spørsmålet mitt om OSL ville gå forbi ARN. At du ut fra det leste at OSL skulle gå forbi CPH....tja....vet ikke hvor du har det fra.

Originally posted by DY

Men nu var ovenstående også en besvarelse på et indlæg fra Vadheim - så du må også gerne se mine indlæg inden du reagerer sådan...

Trodde det var meg innleggene dine var myntet på. Vil det si at det ikke var meg som var paranoid?:)

Vet ikke - hører ingen alarmer her jeg:)

Og JA det var ironi! - bare sånn for ordens skyld.

Originally posted by DY
Trodde det var meg innleggene dine var myntet på. Vil det si at det ikke var meg som var paranoid?:)

Er vi ikke alle paranoide her? Det troede jeg :D

Er det svar nok - du må drage dine egen konklusioner :) Anyway tak for diskussionen!

Back