• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CPH 09/07/2010

johanfrc

Wondering...
Lidt blandet fra fredag. Gider ikke rigtig skrive kommentarer til hvert billede, men hvor det er nødvendigt, skriver jeg lidt.

Sikkert en del, man ikke ser i Norge til dagligt.

austrian1.jpg

airfrance.jpg

malev1.jpg

norwegian1.jpg

cimber1.jpg

delta1np.jpg

airberlin1.jpg

nouvelair.jpg

onurair1.jpg

finnair1.jpg

Er de fugle ikke lige lidt tæt på?
croatia.jpg

Fin og lækker lille G-IV, eiet af Lance Armstrong:
n7la.jpg

SAS A321 lander på 22R. Et krydstogtskib i Øresund gjorde, at den vertikale sikkerhedsafstand på 22L indflyvningen blev overskredet, så den måtte gå på 22R. Første gang jeg oplever det:
sasa321landing22r.jpg

star1.jpg

turkish1y.jpg

Air Canada B767-300 lavede en rejected takeoff, rullede tilbage, og ca. 40 minutter senere smuttede den for alvor:
aca.jpg

Kommentarer?

Fast og fast. Skal hver gang med tog (op til 1½ time) og derefter med bil i 25 minutter for at nå derud. At spotte alene er lidt kedeligt, så det må koordineres med at andre også skal spotte.

Kan gå alt fra 3 uger til 1 år, inden jeg er der ude neste gang.

Delta Airlines er en ny rute til JFK, hvilket betyder at CPH nu har ruter til 2 New York lufthavne. Ruten til JFK startede i mai. Så nu kan man se 2 Delta maskiner i CPH, samtidig! En B767 til Atlanta og B757 til JFK. Hvor Atlanta-flyet kun har turnaround på ca 2 timer, så bruger JFK-flyet lite mere enn 5 timer.

Nouvelair og Onurair var charter til Tyrkiet. Så ikke så mye der.

Air Canada er ny rute til Toronto. Har været i gang siden 25. juni.

Back