• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cozy Suite Ekonomistoler

Insomnia4u

ScanFlyer Silver
Hva sier ekspertene her på forumet?

En ny type flyseter skal gjøre det mulig å få plass til flere passasjerer på økonomiklasse…..I stedet for å montere flysetene på rette rader, blir de montert litt på skrå bak hverandre..

På denne måten får flyselskapene utnyttet plassen i kabinen bedre. Dermed kan passasjerene sitte mer komfortabelt, selv om det er flere seter på den samme plassen, ifølge selskapet Thompson Aero Seating. Konseptet kalles Cozy Suite.


http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/slik-kan-flere-passasjerer-stappes-inn-i-flyet/a/10131164/
 
Jeg har sett noe lignende tidligere. Jeg får klaustrofobi av tanken på å skulle sitte innesperret i et slikt vindussete.
 
Er kansje litt mer behagelige seter, men stakkars den personen som sitter ved vinduet....
 
Last edited:
"- Jeg synes ideen er kreativ. Men noe som taler i deres disfavør er at setene er litt vanskelig å komme seg inn og ut av."

-Hvis det er tilfelle at de er "vanskelige" å komme seg ut av er jo ideen død uansett. De må jo demonstrere at de kan overholde maksimum evakueringstid med fler seter enn flyene pr. i dag er sertifisert for; hvor behagelige de er for passasjerene blir jo underordnet i så måte. Da snakker jeg om fly med en klasse.
For fly med flere klasser blir jo saken litt annerledes.
 
Hva er problemet med vindussetet? For meg ser det ut som om det står fremfor nabosetet, og jeg ser ikke helt problematikken?
 
Med Thompson Aeroseats staggering ("Cozy Suite") kan man gä 6-abreast pä CS-100 og CS-300, avhengig av om evakuerings-problematikken kan löses; da fär man skojernet inn f.eks. (145/5 -2) x 6 = 162 seter i CS-300 ... likeledes kan C919 gjöres om til [1+4+1] eller [1+3+2] twin aisle, for Quick Airport Rotations ... men sete-standard'en blir minimal i bredde !

http://www.servimg.com/image_preview.php?i=184&u=13614193
 
Last edited:
Back
Top