Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Når anbefaling mot unødvendige innenlandsreiser bortfaller fra 27 mai, så vil det trolig være positivt for innenrikstrafikken her i landet

Tror nok for mange så har det vært en ... ¨HÆ!!! Har det vært anbefaling om å ungå unødvendige innlandsreiser???¨.

Tidvis rellativt stappfult på typiske frekvensruter som nå har for for lite kapasitet.
 
Selv om trafikken jo er mindre, og inntjeningen betydelig dårligere enn 2019, så nærmer belegget seg 2019 nivå i USA

64hejoJ.png
 
31.mai åpnes Pir Nord (Innland&Utland) på OSL igjen.
Tidvis mangel på oppstillingsplasser m/tilknytning terminal de siste ukene på innlandsterminalen.
 
31.mai åpnes Pir Nord (Innland&Utland) på OSL igjen.
Tidvis mangel på oppstillingsplasser m/tilknytning terminal de siste ukene på innlandsterminalen.
Og ikke minst at det skal legges ny asfalt på taxibaner J, K og N så mange stander vil være utilgjengelig en periode. Blant annet vil stand 38 tom 48 være stengt.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
https://www.tsa.gov/coronavirus/passenger-throughput
Antal passagerare i USA är omkring 75% jämfört med 2019. Flera amerikanska bolag räknar med att antal inrikesresenärer kommer vara tillbaka till 100% redan under sommaren...



75% er incl utenrikstrafikk - som med unntak av Mexico og Karibien er omtrent ikke-eksisterende. Sannsynligvis vil innenrikstrafikken passere 2019 snart, da det brukes en god del widebodies som ellers ville gått i utenriksfart.
 
Eurocontrol melder også om at trafikken nå øker i Europa, slik at Widerøe sist uke bare var det 7. største selskapet
 
75% er incl utenrikstrafikk - som med unntak av Mexico og Karibien er omtrent ikke-eksisterende. Sannsynligvis vil innenrikstrafikken passere 2019 snart, da det brukes en god del widebodies som ellers ville gått i utenriksfart.

Har prisnivået på innenriks i USA blitt vesentlig endret den senere tiden?
 
Har prisnivået på innenriks i USA blitt vesentlig endret den senere tiden?

Det meldes i hvertfall om stigende billettpriser, selv om det veier vel neppe fullt opp for at markedet for forretningsreiser vel ennå henger litt etter

Så får man se hva fasiten blir

https://edition.cnn.com/2021/05/25/...gF0YqhKDUrY8uny24gVLa5E0aYp58uY4POFRoM1kNoNkE

Americans making summer vacation plans are about to find airfare costs are near or even above pre-pandemic levels, according to the nation's major airlines.
Executives from most of the major carriers said the recovery in domestic leisure travel is already here. That means yields, which measure how much passengers pay for every mile traveled, are up more than the airlines had been forecasting.
 
Trafikkutviklingen til Avinor de siste 6 ukene er ganske like de samme ukene i fjor, bare på et litt høyere nivå. Veksten uke for uke er nærmest helt lik.

Det meste er selvsagt drevet av innenrikstrafikken
 

Attachments

  • Avinoruke2121.PNG
    Avinoruke2121.PNG
    152 KB · Views: 605
Ikke akkurat en stor økning, men ser Torp melder om at de nå kan gjenåpne Upper Crust på utland, etter at Ryanair har gjenopptatt Malaga og Alicante rutene. Så om ikke annet, det går såvidt oppover
 
Da er Qatar og Lufthansa tilbake i Atlanta med passasjerfly. I tillegg har Virgin gjenopptatt passasjertrafikk tre ganger i uka - de har fløyet daglige praktere det siste året. BA begynner 12. juli. De flyr opptil tre daglige praktere nå.
 
I følge denne ukens Airlineweekly podcast nådde passasjertallet gjennom TSA sine tellinger nesten 2 millioner en dag i forbindelse med Memorial Day, sammenlignet med ca 2,5 millioner i 2019. Så det kommer seg

Ellers nevnte det at innenriks gå bra, og spesielt de store sentrale innenrikshubene som f.eks Atlanta og Denver trekkes frem, mens flyplasser som er både mer internasjonalt rettet og med større andal forretningstraffik, som f.eks New York og San Francisco ennå lå et stykke bak
 
Back
Top