Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Og på nytt blir stansen i direkteflygninger fra Storbritannia forlenget, nå til 2. januar:
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/flystansen-viderefores-til-2.-januar/id2826386/

Stansen i direkteflygninger fra Storbritannia oppheves fra lørdag 2. januar kl. 17.00. De særskilte reglene om karantene og testing for personer som kommer fra Storbritannia videreføres.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/flystansen-fra-storbritannia-oppheves-fra-2.-januar/id2826429/
 
KLM stanser alle sine 270 ukentlige langdistanseflyvninger til Nederland fra fredag 22. Januar ​​etter at nye COVID-19-regler ble innført av den Nederlandske regjeringen...
 
KLM stanser alle sine 270 ukentlige langdistanseflyvninger til Nederland fra fredag 22. Januar ​​etter at nye COVID-19-regler ble innført av den Nederlandske regjeringen...

Prime Minister Mark Rutte said today that the Dutch government would ban all flights from the UK, South Africa and South America for one month, starting on Saturday. The country has also implemented a strict curfew from 20:30 to 04:30 each day. The flight ban still has to be approved by parliament, which will be debated tomorrow.

For Dutch airline KLM, the deal-breaker is the double testing requirement. This, it says, risks leaving a member of crew stranded in a foreign country, should they test positive before the flight back home.
Advertisement:

KLM says it will be impossible to operate international flights while this requirement is in place.

https://simpleflying.com/klm-intercontinental-flights-suspended/
 
Og Norge krever at alt crew fra Rødt land som går iland, eks., nightstop må ta test ved ankomst.
Har de egen hurtigtest for disse på flyplassene
 
Som en konsekvens ble Atlanta (ATL) slått på målstreken av Guangzhou (CAN) i Kina for å ha flest pax i 2020. CAN fikk til slutt fikk en del mere pax enn ATL som har holdt tronen i mange år.

... Og ATL har nærmest vært en spøkelsesby .. Med tanke på at Kina har returnert til normalen, er jeg overrasket over at ATL kom så høyt.
 
Ser Finnair nå fly omtrent mer ATR enn E-jet/Airbus på OSL nå.

Men hvis Finland stengt for Norge blir det vel enda mindre trafikk?
 
Norge stenger i praksis grensene. Da blir det vel minimalt med utenlandstrafikk på OSL framover, selv om noen avganger vel i praksis er "praktere".
 
Med de skjerpede innreiserestriksjonen som nå blir innført så fører vel det til at ytterligere struping av utenrikstrafikken til Norge. Noe behov vil det være, men er vel ganske lite

Spørsmålet blir vel om det blir nødvendig med offentlig kjøp av forbindelser til en eller flere sentrale knutepunkter i Europa for at det overhodet skal være mulig å komme seg til og fra landet.
 
Norge stenger i praksis grensene. Da blir det vel minimalt med utenlandstrafikk på OSL framover, selv om noen avganger vel i praksis er "praktere".

Noe vil det være, men er vel som du er innepå, helt minimalt. Egne borgere kan fortsatt komme hjem, og det er blant annet et behov innen shipping og offshore, f.eks
 
Noe vil det være, men er vel som du er innepå, helt minimalt. Egne borgere kan fortsatt komme hjem, og det er blant annet et behov innen shipping og offshore, f.eks

NRK melder at SAS kommer til å fortsette å fly, så da blir det vel en forbindelse til København, om ikke annet.
 
NRK melder at SAS kommer til å fortsette å fly, så da blir det vel en forbindelse til København, om ikke annet.

Qatar holder vel stand? De er vel de eneste interkontinentale som har holdt ut hele veien? Men går mye laks i maskina har jeg skjønt
 
DY ser også ut til å beholde sin ene daglige til CPH, som også slynges litt innenriks når de er der nede.
 
Back
Top