Contrails inkl. Dreamlifter over Osl

putzmeister

ScanFlyer Dusty
En heller iskald fornøyelse, men varm kaffe og kjempehyggelig samvær med Vidar så ble det fire og en halv time ute i vintereventyret. Jeg har valgt ut noen contrail bilder for dere denne gangen, kanskje finner noen ut hva det er slags flytyper og selskap. Det skulle vel ikke by på de største utfordringene.

IMG_2716.jpg

IMG_2667.jpg

IMG_2515.jpg

IMG_2494.jpg

IMG_2642.jpg

IMG_2557.jpg

Dette er Boeing 747 Dreamlifter:colgate:

IMG_2555.jpg

N780BA flyr i 34000fot

Fler vinterbilder kommer etterhvert.
Håper disse bildene faller i smak. Ikke verdens beste kvalitet da de er kroppet ganske mye, men det får duge..

Den første er i hvert fall Aeroflot, og det er vel B767-300. Nr.2 er kanskje Delta A333? Nr.3 er vel United (772?) og deretter SAS 343 og 333.

Takk for en dag med masse frisk luft!
Det var kaldt,men utrolig fint vær.

Flotte bilder du har fått her.
Er gromt med firemotors.Ikke alle her inne som har bilder av det.........,hehe.

Starlifteren passerte kl.11.12

Vidar

Last edited:
1. Aeroflot 767.
2. Delta 767, med winglets.
3. Transaero 777 eller 767.
4. SAS A340.
5. SAS A330.
6, 7 to vakre av dream lifter, kul maskin.
Håper dette var rett :-)
Flotte bilder.

Så flere fra Kolsås i dag også. Den siste i et fantastisk flott rødlig lys, men da hadde du/dere vel kastet inn pussekluten:D
A340 likte jeg heller dårlig:colgate: (ja da Vidar, vet hvem du tenker på:D)
Ser du fortsatt tyr til 400mm. Rotete på loftet?

Artig at noen tar seg av luftfotografering også, hva med å bygge en høy spotterplattform til de luftige skyer for noen flotte shoots der oppe? :P Hadde vært genialt.

Men uansett interessante bilder, "store maskiner" i luften blir somregel ikke observert:)

Så flere fra Kolsås i dag også. Den siste i et fantastisk flott rødlig lys, men da hadde du/dere vel kastet inn pussekluten:D
A340 likte jeg heller dårlig:colgate: (ja da Vidar, vet hvem du tenker på:D)
Ser du fortsatt tyr til 400mm. Rotete på loftet?

Tipper det var en 330 Aeroflot som kom over lillestrøm ca klokken 15.

Back